Title:
|
L’ús del portafoli digital en assignatures metodològiques. La perspectiva del professorat
|
Author:
|
Vilà Baños, Ruth; Reguant Álvarez, Mercedes; Martínez Olmo, Francesc; Ruiz Bueno, Antonio, 1958-
|
Other authors:
|
Universitat de Barcelona |
Abstract:
|
Podeu consultar el document complet a: http://diposit.ub.edu/dspace/handle/2445/65797 |
Abstract:
|
En el marc d’un projecte d’innovació docent s’ha implementat l’avaluació per portafolis digital
en assignatures metodològiques del grau de Pedagogia de la Universitat de Barcelona. Amb
l’objectiu de conèixer com el sistema de portafolis afecta a l’organització de la docència, i què
suposa per al professorat aquesta estratègia d’avaluació, s’ha implementat el portafolis digital
en cinc grups del grau de Pedagogia, corresponents a les assignatures: instruments de recollida
d’Informació, teoria i pràctica de la recerca educativa i informàtica aplicada a la recerca
educativa. Han participat vuit docents. S’ha utilitzat l’autoinforme de valoració de l’experiència
per part del professorat implicat. En les valoracions s’han considerat qüestions relacionades
amb l’impacte que té el portafolis en la docència. Els resultats mostren que pel professorat el
portafolis impacta directament en la seva pràctica avaluativa i en la planificació de
l’assignatura. Els docents hi veuen potencial pedagògic, però cal formació i motivació per a
l’alumnat en l’ús i implementació del portafolis durant períodes de temps llargs. |
Subject(s):
|
-Innovacions educatives -Portafolis en educació -Congressos -Educational innovations -Portfolios in education -Congresses -Espai Europeu d'Educació Superior |
Rights:
|
cc-by-nc-nd (c) Vilà Baños et al., 2014
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Document type:
|
Book Part |
Published by:
|
Institut de Ciències de l’Educació. Universitat de Barcelona
|
Share:
|
|