To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2117/76310

Estudi d’optimització i reducció de pes d’un fre de mà per a vehicles de combustió
Casado Alcaraz, Daniel
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Projectes d'Enginyeria; González Benítez, María Margarita
Davant la creixent exigència de les normatives europees sobre contaminació, els fabricants de vehicles es troben cada vegada amb més necessitat de reduir el pes dels nous models que desenvolupen. El present projecte consisteix a realitzar un estudi d’optimització i reducció de pes respecte dels actuals mecanismes de fre de mà per tal d’oferir una alternativa que s’ajusti millor a les noves normatives. A la primera part s’exposen les principals normatives que regulen els nivells de contaminació permesos als vehicles de combustió a Europa. En aquesta part s’hi reflecteix la relació entre pes i contaminació per aquests vehicles així com el paper que representen els frens d’estacionament i la importància d’optimitzar aquests paràmetres per part dels fabricants. A més, es realitza una breu comparativa entre els diferents models de fre d’estacionament existents en el mercat: arquitectura i peces principals. La segona anàlisi consisteix en la presentació dels diferents models de fre de mà dissenyats i els criteris utilitzats per tal d’optimitzar cadascun d’ells en quant a pes i volum. Per últim es procedeix amb una simulació mitjançant software de càlcul per elements finits dels models escollits. Aquesta simulació permet avaluar i analitzar amb més profunditat els resultats d’una manera molt visual i entenedora.
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica
Automobiles – Brakes
Automobiles -- Design and construction
Automòbils -- Frens
Automòbils -- Projectes i construcció
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters