Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/252327

Interpretación : entre la ejecución textual y la creatividad
Álvarez Lorca, Ramón
Escola Superior de Música de Catalunya; Salinas, Rafael
¿Debería el intérprete tratar de ser fiel a la idea del compositor a la hora de afrontar una partitura, o por el contrario puede utilizarla como punto de partida para desarrollar sus propias ideas? Esta dicotomía constituye el eje central del presente proyecto. Para esclarecerla se intenta llegar hasta su origen histórico y se analizan las particularidades de la partitura como fuente primaria. El campo de la hermenéutica, en concreto las teorías de W. Dilthey y G. Gadamer, sirve como base teórica sobre la que se sustentan ambas concepciones interpretativas. Y finalmente, las figuras de cuatro grandes pianistas y sus ideologías ejemplifican como estas dos concepciones se han reflejado en la práctica interpretativa real.
¿Deuria el intèrpret tractar de ser fidel a la idea del compositor a l’hora d’afrontar una partitura, o pel contrari pot utilitzar-la com a punt de partida per a desenvolupar les seues pròpies idees? Esta dicotomia constitueix l’eix central del present projecte. Per aclarir-la s’intenta arribar fins al seu origen històric i s’analitzen les particularitats de la partitura com a font primària. El camp de l’hermenèutica, en concret les teories de W. Dilthey y G. Gadamer, serveix com a base teòrica sobre la qual es sustenten ambdues concepcions interpretatives. I finalment, les figures de quatre grans pianistes i les seues ideologies exemplifiquen com estes dues concepcions s’han reflectit en la pràctica interpretativa real.
¿Should the player try to be faithful to the composer’s idea when facing the score, or on the contrary he can use it as a starting point for developing his own ideas? This dichotomy forms the backbone of the present project. In order to clear it up it’s intended to reach its historic origin and particularities of the score as a primary source are analyzed. The field of hermeneutics, specificly W. Dilthey and G. Gadamer’s theories, serves as a theorical basis on which both interpretative conceptions are sustained. Finally, the figures of four great pianists and their ideologies ilustrate how these two conceptions have been reflected within real interpretative practic.
16-07-2015
78 - Música
Música -- Interpretació (Fraseig, dinàmica, etc.)
Hermenèutica
Piano, Música per a
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
58 p.
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato Descripción
PF Ramón Álvarez Lorca.pdf 650.7 KB PDF Projecte final

Mostrar el registro completo del ítem