dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Elèctrica |
dc.contributor |
Prieto Araujo, Eduardo |
dc.contributor.author |
Pujol Martínez, Joan |
dc.date |
2015-05-05 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/26538 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Energies |
dc.subject |
Electric vehicles |
dc.subject |
Vehicles elèctrics |
dc.title |
Gestió i dimensionament de la Recàrrega Elèctrica d’una Flota de Vehicles |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El present projecte pretén mostrar els avantatges dels vehicles elèctrics en front els convencionals en una flota de 17 vehicles de la Diputació de Barcelona.
En primer lloc, s’analitza l’estat de l’art de les diferents parts que componen la infraestructura de la mobilitat elèctrica amb les seves respectives tecnologies.
En segon lloc, s’introdueix en tres capítols: al primer capítol es calcula el nombre de punts de càrrega necessaris per a la recàrrega a partir de l’anàlisi de cues probabilístiques en base a la utilització actual de la flota. En el segon capítol, s’optimitza la gestió de la recàrrega per tal d’obtenir un estalvi econòmic en diversos escenaris: els dos primers minimitzen el cost per el 80 i 100% del estat de càrrega (SOC) de les bateries, el següent maximitza el SOC per el 100% i per acabar, es dóna un exemple d’estalvi econòmic. Els diferents escenaris s’han programat mitjançant el software GAMS®. A l’últim capítol, s’utilitza el software Matlab/Simulink® per dissenyar el control d’un punt de càrrega ràpida.
Per acabar, s’extrauen les conclusions dels resultats i es defineixen possibles treballs futurs per ampliar el projecte. |