Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/251809

L’altre Segon Quintet : anàlisi formal i rítmic de l’evolució de la interpretació del repertori en els concerts en directe del Segon Quintet de Miles Davis
Casares Alcobé, Joan
Escola Superior de Música de Catalunya; Capella, Francesc
“L’altre Segon Quintet. Anàlisi formal i rítmic de l’evolució de la interpretació del repertori en els concerts en directe del Segon Quintet de Miles Davis” és un estudi històric i analític de la música de Miles Davis i el seu famós “Segon Quintet”. A diferència de la majoria de publicacions sobre aquesta banda, es centra únicament en els concerts en directe i el repertori que hi tocaven. Per treure a la llum la “màgia” que hi havia, he fet unes transcripcions amb un mètode propi de diverses versions de les mateixes peces al llarg dels anys i he anotat tots els fets rellevants en aspectes d’arranjaments, plantejaments estètics i interacció entre solistes i secció rítmica. Finalment he comprovat que aquesta “màgia” és fruit d’unes fórmules pautades i no és tan espontània com sembla en una primera escolta. Per altra banda, tots els músics de la banda contribueixen al so del grup, demostrant així la seva condició d’indispensables per la banda.
“El otro Segundo Quinteto. Análisis formal y rítmica de la evolución de la interpretación del repertorio en los conciertos en directo del Segundo Quinteto de Miles Davis” es un estudio histórico y analítico de la música de Miles Davis y su famoso “Segundo Quinteto”. A diferencia de la mayoría de publicaciones sobre esta banda, se centra únicamente en los conciertos en directo y su repertorio. Para sacar a la luz la “magia” que había en esa música, he realizado unas transcripciones con un método propio de diferentes versiones de las mismas piezas a lo largo de los años y he anotado todos los hechos relevantes en aspectos de arreglos, planteamientos estéticos e interacción entre solistas y sección rítmica. Finalmente he comprobado que esta “magia” es fruto de unas fórmulas pautadas y no es tan espontánea como parece en una primera escucha. Por otro lado, todos los músicos de la banda contribuyen al sonido del grupo, demostrando así su condición de indispensables para la banda.
“The other Second Quintet”. Formal and rhythmical analysis of the evolution on the interpretation of the live repertoire of the Second Miles Davis Quintet” is a historic and analytic study on Miles Davis and his famous Second Quintet’s music. Unlike most of the publications about this band, the study focuses on the repertoire on live performances. To give the lie to the “magic” often attributed to this music, I’ve made some transcriptions with my own methodology. After that, I’ve written down all the aspects on the subjects of arrangements, aesthetical approaches and interplay between soloists and the rhythm section. Finally, I’ve proved that this “magic” is a product of some pre conceived formulas. It’s not as spontaneous as it seems on a first listening. By the other hand, every musician is contributing to the sound of the group, proving its essential part of the band.
06-07-2015
78 - Música
Davis, Miles -- Crítica i interpretació
Miles Davis Quintet -- 1964-1969
Conjunts de jazz -- S. XX
Jazz -- Estats Units d'Amèrica -- 1964-1969 -- Anàlisi i apreciació
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/es/
62 p.
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato Descripción
PF Joan Casares Alcobé.pdf 10.09 MB PDF Projecte final

Mostrar el registro completo del ítem