dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Mecànica de Fluids |
dc.contributor |
Trillas i Gay, Enric |
dc.contributor.author |
Lázaro Castell, Oriol |
dc.date |
2015-01 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/26401 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Aeronàutica i espai::Aviació militar |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Aeronàutica i espai::Aeronaus::Avions |
dc.subject |
Spitfire (Fighter plane) -- Design and construction |
dc.subject |
Airplanes -- Wings -- Disseny |
dc.subject |
Aerodynamics |
dc.subject |
Spitfire (Avió de combat) -- Disseny i construcció |
dc.subject |
Avions –- Ales -- Disseny |
dc.subject |
Aerodinàmica |
dc.title |
Estudi i millora del perfil alar de l’avió Supermarine Spitfire |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Els avions de la Segona Guerra Mundial sempre m’han despertat certa curiositat, així que comentant temes per al treball de fi de grau, va sorgir la idea de l’estudi de perfils, i la meva reacció va ser estudiar el perfil del mític avió Supermarine Spitfire. Aquest va ser un avió
emergent a Anglaterra i que va desenvolupar un gran paper durant la dècada de 1940 i els
anys posteriors.
Un altre factor que hem va fer elegir aquest tema, va ser que un cop completades totes les
assignatures de la titulació, la part de simulació realitzada a l’assignatura de Mecànica de
fluids hem va parèixer interessant, i hem vaig quedar amb ganes d’aprendre més sobre aquesta part.
Així, la realització d’aquest treball, hem permet posar en pràctica i continuar aprenent sobre el
món de les simulacions, i a més a més, amb un tema que sempre m’ha despertat curiositat.
Aquest treball es pot dividir en tres parts diferenciades, primerament es realitza un estudi aerodinàmic del perfil d’ala utilitzat en la construcció de l’avió Spitfire, en el qual
s’introdueixen tots els resultats obtinguts mitjançant el Fluent. A continuació, hi ha un
contrast entre 4 tipus de perfils que podrien millorar les prestacions de l’avió, i es comenten
les principals característiques de cadascun a partir de les dades proporcionades pel programa
Visual Foil. Finalment, es realitza un estudi final del perfil elegit per a la millora del perfil original de l’Spitfire, i hi ha una comparativa entre els dos.
Per tant ,l’abast del projecte es limita a l’estudi de diferents perfils ja existents, l’obtenció dels seus paràmetres òptims, i el posterior estudi i comparació mitjançant el Fluent entre el perfil original i el proposat per a la millora. No s’indagarà sobre aspectes que puguin variar com a conseqüència de la variació d’aquest perfil en l’avió. |