To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10256/10521

Aprendre els sons del català en un entorn multilingüe: una proposta = Learning the sounds of Catalan in a multilingual environment: a suggestion
Llach Carles, Sílvia
This article gives details of a suggestion for learning the sounds of Catalan in a multilingual environment. Based on arguments from typological studies of languages, and language pathology and acquisition, the sounds of Catalan are selected and ordered in accordance with their perception and production properties. Vowels are considered first, followed by consonants, as well as offering a study and comparisons with the phonological systems of the main languages of origin present in Catalonia
Aquest article proposa un itinerari per a l'aprenentatge dels sons del català en un entorn multilingüe. A partir d'arguments que provenen dels estudis tipològics de les llengües, de la patologia i de l'adquisició del llenguatge, es trien i s'ordenen els sons del català segons les seves propietats de percepció i producció. L'itinerari es presenta primer per a vocals i després per a consonants, i conté contextos òptims d'estudi i comparacions amb els sistemes fonològics de les principals llengües d'origen presents a Catalunya
Català -- Fonologia
Catalan -- Phonology
Català -- Fonètica
Catalan -- Phonetics
Català -- Ensenyament
Catalan -- Study and teaching
Tots els drets reservats
Article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Graó
         

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Prieto, Pilar; Oliva, Salvador; Palmada, Blanca; Serra i López, Josep; Blecua Falgueras, Beatriz; Llach Carles, Sílvia; Oliva, Victòria
Falgàs, Margarida; Llach Carles, Sílvia; Masgrau Juanola, Mariona
Llach Carles, Sílvia; Cicres i Bosch, Jordi; Ribot i Mundet, Maria Dolors de
 

Coordination

 

Supporters