Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/250691

Processos cognitius que intervenen en l’aprenentatge del llenguatge escrit i dislèxia
Ivern Pascual, Ignasi
La lectura és una activitat complexa que involucra la interacció de dos processos essencials: el reconeixement de paraules escrites i la comprensió. El primer procés, tot i ser de nivell elemental, ha de funcionar de manera òptima perquè es pugui assolir el component de més alt nivell, que és la comprensió lectora. En aquest article es revisen els models cognitius més rellevants que expliquen el reconeixement de les paraules escrites i l’accés al lèxic. En primer lloc s’analitza la influència que poden exercir factors com les característiques ortogràfiques d’una llengua i les característiques de cada paraula en particular. En segon lloc es fa una revisió del model de doble ruta i les seves variacions (Coltheart, 1981; Coltheart et al., 2001) i del model connexionista de Triangle (Seidenberg & McClelland, 1989; Seidenberg, 2007). Finalment, s’analitza la caracterització de la dislèxia prenent com a referència les aportacions dels models cognitius.
06-2015
159.9 - Psicologia
Cognició i llenguatge
Dislèxia
Escriptura -- Ensenyament
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
(c) Revista Aloma
10 p.
Artículo
Artículo
Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna
Aloma, 2015, Vol. 33, Núm. 1
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
252-936-1-PB.pdf 696.9 KB PDF

Mostrar el registro completo del ítem