El projecte consisteix en la realització d’un programa de càlcul amb Matlab i la descripció, explicació i justificació del disseny i dels elements que formen el tren de potència del CAT 07e, el tercer vehicle elèctric fet a l’ETSEIB, per participar a la competició Formula Student. Es tracta d’una competició d’estudiants universitaris de tot el món, en modalitat elèctrica o de combustió, en les que es realitzen diferents proves estàtiques i dinàmiques. S’estudia el conjunt elèctric per capítols en el nucli:
En el primer, s’analitza la part final del sistema, el que mou la càrrega total a través de la seva unió a les rodes, mitjançant els diferents elements mecànics, els motors. Es descriu el tipus emprat, dins del ventall d’opcions disponibles en màquines elèctriques i es justifiquen les característiques que el fan una correcta selecció. A més, s’analitza la integració en el vehicle i s’introdueixen càlculs i valors significatius i necessaris per al disseny del vehicle, els quals són ampliats a l’Annex D. A l’Annex C, es modelitza el motor mitjançant equacions.
En el segon, es descriu una part que per Normativa de competició és necessària, els convertidors DC/AC. S’expliquen els inversors tenint en compte les parts que el formen, les característiques i funcions de cada una i quins punts es destaquen en el disseny. A més, s’introdueixen parts del programa emprat i les proteccions dels onduladors. Això va unit al tercer capítol, on es descriu i presenta el tipus de control utilitzat pel funcionament i alguns resultats de proves i simulacions fetes.
En el quart, es presenta el tipus de bateria usada i el dimensionament necessari per a les proves a realitzar, fet que afecta a la configuració de les cel·les i als càlculs a fer. Es defineixen i comparen les característiques del tipus escollit vers altres i es descriuen els elements i circuits integrats al vehicle per a bateries, exigits per Normativa, que garanteixen un correcte funcionament i seguretat.
En el cinquè capítol del nucli, s’explica el programa de càlcul realitzat amb Matlab mitjançant el coneixement adquirit en el projecte del CAT 07e, així com les necessitats en el disseny per tal de complir la Normativa. Aquest consisteix en una interfície gràfica per a realitzar un anàlisi i càlculs de diferents parts del tren de potència, servint com a eina d’orientació en la definició i disseny dels diferents elements, així com d’instrument de suport per estudiar i entendre com funcionen aquests. L’ampliació d’aquesta aplicació i de les diferents opcions que proporciona es troba a l’Annex B.
L’última part de la memòria correspondrà a un anàlisi econòmic del tren de potència del vehicle des del punt de vista elèctric en dos parts: els costos associats al projecte en si i els costos corresponents al disseny, muntatge i elements que formen el tren de potència. També es realitza un estudi d’impacte ambiental el qual es pot trobar a l’Annex F. |