To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2117/26800

Assessment tasks: center of the learning process
Martínez Martínez, María del Rosario; Amante García, Beatriz; Cadenato Matia, Ana María; Gallego Fernández, María Isabel
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Química; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Projectes d'Enginyeria; Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Universitat Politècnica de Catalunya. SETRI - Grup de Tècniques de Separació i Tractament de Residus Industrials; Universitat Politècnica de Catalunya. GIIP - Grup de Recerca en Enginyeria de Projectes: Disseny, Sostenibilitat i Comunicació; Universitat Politècnica de Catalunya. TERFIQ - Grup de Termodinàmica i Fisico-Química; Universitat Politècnica de Catalunya. DMAG - Grup d'Aplicacions Multimèdia Distribuïdes
Assessment is at the centre of learning process, and is what therefore determinates the process of teaching-learning. It is because of this, the assessment tasks must be designed with several criteria which guarantee its quality. In the present work eight criteria are shown which will allow designing assessment activities coherent with the demanded requirements for the adaptation of EHEA. The innovation group GRAPA, of RIMA project from UPC, have performed a rubric which allow, in a quick way, to auto-evaluate and design assessment tasks. In addition, some tasks are shown as examples.
Peer Reviewed
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge
Assessment activity
rubric
quality criteria
generic skill
specific skill
EHEA
Avaluació educativa
Ensenyament eficaç
Interacció educativa
Aprenentatge
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Article
         

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Martínez Martínez, María del Rosario; Cadenato Matia, Ana María; Graells Sobré, Moisès; Pérez Cabrera, María José; Amante García, Beatriz; Jordana Barnils, José; Gorchs Altarriba, Roser; Salán Ballesteros, Maria Núria; Raventós Santamaria, Mercè; Algaba Joaquín, Inés María; Albareda Sambola, Maria; Bohigas Janoher, Xavier; González Azón, M. Carmen; Pérez Morales, Isabel; Sainz García, Daniel; Portet Cortés, Esperanza; Periago Oliver, M. Cristina; Gallego Fernández, María Isabel; García-Almiñana, Daniel; Jorge Sánchez, Juan; Pérez Poch, Antoni
Corral Manuel de Villena, Ignacio de; Armengol Cebrian, Jesús; Ruiz Mansilla, Rafael; Batet Miracle, Lluís; García-Almiñana, Daniel; Sánchez Robert, Francesc Josep; Pretel Sánchez, Carme; Martínez Martínez, María del Rosario; Cadenato Matia, Ana María; Amante García, Beatriz; Domingo Peña, Joan; Gallego Fernández, María Isabel; Gorchs Altarriba, Roser; García Carrillo, Àgueda; Jordana Barnils, José
Gallego Fernández, María Isabel; Martínez Martínez, María del Rosario; Graells Sobré, Moisès; Cadenato Matia, Ana María; Amante García, Beatriz; Jordana Barnils, José; Gorchs Altarriba, Roser; Salán Ballesteros, Maria Núria
Martínez Martínez, María del Rosario; Cadenato Matia, Ana María; Gallego Fernández, María Isabel; Jordana Barnils, José; Sánchez Robert, Francesc Josep
Cadenato Matia, Ana María; Martinez, Maria; Amante García, Beatriz; Gallego Fernández, María Isabel; Jordana Barnils, José; Sánchez Robert, Francesc Josep; Farrerons Vidal, Óscar; Isalgue Buxeda, Antonio; Fabregat Fillet, Jaume
 

Coordination

 

Supporters