dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial |
dc.contributor |
Tornil Sin, Sebastián |
dc.contributor |
Arboleda Aguinaga, Juan Pablo |
dc.contributor.author |
Bori Fernández, Gerard |
dc.date |
2014-10-14 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/24961 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Informàtica::Robòtica |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Fabricació::Disseny i accionaments de robots |
dc.subject |
Robots--Control systems |
dc.subject |
Braços artificials |
dc.subject |
Robots -- Disseny i construcció |
dc.title |
Demostració de braç robòtic amb visió artificial |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Aquest projecte consisteix a dissenyar i implementar una demostració de robòtica per tal que es pugui ensenyar al públic, durant els períodes de portes obertes de la universitat, el potencial i les capacitats de la robòtica i la visió artificial.
Com a demostració s’ha optat per millorar una aplicació del museu Nacional d’Escòcia. Aquesta consisteix a que un usuari introdueix el seu nom per teclat i a continuació un robot s’encarrega de construir-lo amb uns cubs que té al seu voltant. A cada cara dels cubs hi ha una lletra de l’abecedari i el sistema coneix la posició dels cubs i les lletres. La millora consisteix a utilitzar tècniques de visió artificial per a que els cubs puguin ser col·locats de forma aleatòria. Posteriorment són identificats pel sistema de visió artificial, i les seves posicions són interpretades per l’algoritme per a que el braç robòtic construeixi el nom teclejat per l’usuari correctament.
En aquest projecte trobem tres parts diferenciades. Primerament, el disseny de les peces i l’espai de treball tenint en compte les limitacions i l’abast del robot. En segon lloc, la programació del robot mitjançant MELFA BASIC. Finalment, la programació de la interfície d’usuari i de les tècniques emprades per al reconeixement de peces mitjançant MATLAB, així com la comunicació entre el robot i l’ordinador mitjançant RS-232. |