dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses |
dc.contributor |
Romera Cruz, Víctor |
dc.contributor |
Palà Sibila, Josep |
dc.contributor.author |
Rodríguez López, Albert |
dc.contributor.author |
Serra Company, Carlos |
dc.date |
2014-09 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/24884 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Competitivitat i innovació |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Microeconomia::Empreses |
dc.subject |
New business enterprises |
dc.subject |
Creative ability in business |
dc.subject |
Entrepreneurship |
dc.subject |
Business planning |
dc.subject |
Empreses -- Creació |
dc.subject |
Creativitat en els negocis |
dc.subject |
Emprenedoria |
dc.subject |
Empreses -- Planificació |
dc.title |
Pla d’empresa d’un negoci de creativitat i innovació de projectes |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Aquest projecte té com a objectiu principal la realització d’un pla d’empresa que permeti crear una societat limitada la qual desenvoluparà dues activitats: Consultoria en Innovació i Emprenedoria.
Aquestes activitats estaran basades en el Model de Creativitat dissenyat en col·laboració amb l’autor del PFC Anàlisi i modelització de les tècniques de creativitat i innovació aplicables a un model de negoci.
La present memòria està estructurada en tres parts, la primera conté el context inicial on s’introdueix el Model de Creativitat, l’equip promotor de l’empresa i el marc inicial del pla. La segona part consta d’un anàlisi de la situació externa, amb l’estudi dels entorns general i específic.
Finalment, es passa a realitzar un estudi de viabilitat, utilitzant elements com el pla d’operacions, de màrqueting, d’organització, financer i jurídic. Aquests elements es complementen amb una exhaustiva definició del model de negoci a través del mètode Business Model Canvas.
Per donar un caràcter més crític al pla d’empresa, algunes de les metodologies utilitzades en aquest PFC són: les cinc forces de Porter, l’anàlisi DAFO i la matriu de participació – creixement del Boston Consulting Group.
El resultat d’aquest treball conclou que l’empresa és sostenible durant el primers anys de la seva activitat sense la necessitat de finançament privada i que a mig i llarg termini és rentable.
Per acabar, s’incorpora el pressupost i l’impacte del projecte. |