Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/24815

Projecte d'urbanització de l'espai alliberat per les vies degut al soterrament del FGC al pas per Vilanova del Camí
Vidal Gabarró, Marta
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Infraestructura del Transport i del Territori; Rodríguez Aranda, Daniel
Vilanova del Camí és un municipi de la Conca d’Òdena, de la comarca de l’Anoia. Està situat al costat est del municipi d’Igualada i formen amb aquest un continu urbà. Solament els separa el riu Anoia que actua com a barrera física entre els dos municipis. La major part de la població es troba el nucli del municipi, però existeixen dos veïnats separats Can Titó i els Moletons. En l’actualitat, Vilanova té una població de 12.644 habitants (dades any 2010 extretes d’Idescat). Al llarg de la història Vilanova del Camí ha estat depenent de forma constant amb l’economia igualadina. Així, els anys 60 i 70 les necessitats del gènere de punt van comportar una forta immigració, i els immigrants van trobar a Vilanova un sòl barat per fer els seus habitatges. Mentre que el 1950 hi havia 656 habitants, el 1998 ja n’hi havia 10.000. La població va experimentar un creixement espectacular i va comportar el desenvolupament de nous barris que la majoria de vegades estaven mancats per poca infraestructura. En definitiva, podem concloure que Vilanova del Camí ha estat un municipi que ha crescut de forma exponencial en un període determinat de la història provocant una estructura urbanística poc ordenada.La ubicació de l’àmbit del projecte es situa al nord del centre del municipi al llarg del traçat de l’actual línia de FGC. Aquesta línia de FGC s’inicia a l’estació d’Igualada, discorre sobre el pont de la Riera del riu Anoia i travessa el municipi de Vilanova del Camí en format de trinxera i en superfície. Aquest fet provoca en el municipi un efecte barrera entre els diferents barris que el constitueixen. Aquest efecte barrera es nota tant pels vianants com pels vehicles que volen passar d’una banda a l’altre. Actualment, aquest problema es soluciona mitjançant un pas a nivell superior i inferior pels vehicles, en el Carrer Montserrat i el Carrer Alba, respectivament i dos passos a nivell per a vianants al carrer Sant Lluís i el carrer Cardenal Cisneros. L’àmbit del projecte en sí, el compon els carrers Santiago Rossinyol, Doctor Barraquer i l’Avinguda Indústria. Pel que fa el planejament municipal, el planejament està regit pel Pla d’Ordenació Urbanística del municipi (POUM) i entrà en vigor el 18 de desembre de l’any 2007.Al llarg de la història s’han dut a terme diferents estudis de la línia de FGC per trobar solucions a l’efecte barrera que es produeix. En l’ANNEX es mencionen els diferents estudis informatius que s’han plantejat. La solució al problema més proposada i mencionada és la de soterrar la línia de FGC i urbanitzar la zona per tal d’unir els diferents teixits de la ciutat i donar continuïtat els carrers transversals. D’aquesta manera, en el present projecte s’ha pres com a hipòtesis, el soterrament de la línia de FGC.
Àrees temàtiques de la UPC::Urbanisme
City planning
Urbanisme -- Projectes
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a