dc.contributor |
Rua Costa, Carles |
dc.contributor.author |
Puig Nogué, Alba |
dc.coverage.spatial |
east=2.1734034999999494; north=41.38506389999999; name=Bas Catedral Apartments, Carrer de Duran i Bas, 7, 08002 Barcelona, Espanya |
dc.date |
2014-09 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/24689 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Direcció d’operacions::Anàlisi de processos de negoci i de fabricació |
dc.subject |
Decoration and ornament industry and trade |
dc.subject |
Business logistics -- Management |
dc.subject |
Exports -- Europe |
dc.subject |
Physical distribution of goods -- Planning |
dc.subject |
Decoració i ornamentació -- Indústria i comerç |
dc.subject |
Logística (Indústria) -- Direcció i administració |
dc.subject |
Exportacions -- Europa |
dc.subject |
Distribució de mercaderies -- Planificació |
dc.title |
Optimització del transport d’exportació a Europa d’una empresa del sector de la decoració |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Aquest estudi pretén redissenyar la xarxa de distribució de les vendes europees d’una empresa del sector de la decoració amb l’objectiu de millorar el servei als seus clients i ser més competitiva. D’aquesta manera l’empresa pot guanyar quota de mercat a Europa i posicionar-se en el mercat internacional.
En el transcurs del treball es realitza un anàlisi en profunditat de la situació actual del transport d’exportació a Europa de l’empresa estudiada, per tal d’entendre bé les seves necessitats. Amb aquesta informació s’elabora un document de petició d’oferta que es fa arribar a un total de 12 operadors de transport d’agrupatge terrestre per a que puguin presentar una oferta pels seus serveis. A continuació es procedeix a analitzar detalladament el servei ofert per cadascun dels operadors per veure si cobreixen les necessitats de l’empresa analitzada i s’estudia com encaixa l’oferta econòmica presentada amb el perfil d’enviaments reals. Finalment, es decideix conjuntament amb els responsables de logística de l’empresa l’estratègia a implementar pel transport d’exportació a Europa escollint els proveïdors que s'assignen a cadascun dels països, per tal d’assolir els objectius fixats del projecte.
Amb els canvis proposats s’ha aconseguit optimitzar els costos del transport d’exportació a Europa en un 17% aproximadament i també s’ha reduït el temps d’entrega en diversos països. |