Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2117/25216

Evaluation of a pilot program that integrated generic and specific skills on engineering degree: a case study in Catalonia
Amante García, Beatriz; Canals Casals, Lluc
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Projectes d'Enginyeria; Universitat Politècnica de Catalunya. GIIP - Grup de Recerca en Enginyeria de Projectes: Disseny, Sostenibilitat i Comunicació
The ETSEIAT recently executed pilot programs to introduce generic and specific skills into its study plans. As these pilots are now concluding, an evaluation of their efficiency has been conducted. This paper analyses the answers given by professors who were interviewed (via in-person interviews and online tests) to determine how they developed and evaluated their students’ skills. The results of these interviews offer clear data about the progress obtained by the pilot programs, how the professors understood the recently added dynamics and tools, and how the new skills are integrated into the various subjects and courses
Peer Reviewed
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Innovació i Investigació educativa
Education, Higher
Educational innovations
Study skills
Oral communication
Written communication
Educational evaluation
Ensenyament universitari -- Avaluació
Ensenyament universitari -- Investigació
Comunicació oral
Comunicació escrita
Aprenentatge -- Investigació
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Reinhardt, Robert; Amante García, Beatriz; Canals Casals, Lluc; Gassó Domingo, Santiago
Canals Casals, Lluc; Amante García, Beatriz; González Benítez, María Margarita
Canals Casals, Lluc; Amante García, Beatriz; González Benítez, María Margarita
Canals Casals, Lluc; Amante García, Beatriz; Castellà Daga, Santiago; Cruz Zambrano, Miguel