To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10609/39382

Social media marketing strategy: concepts and steps to form connections
Rodríguez-Ardura, Inma
The emergence of social media has led many companies to adopt them as marketing channels. Yet these media are novel enough that many marketers are still unsure as to how to plan an effective social media marketing strategy, actually oriented towards engaging prospects. In this article, we discuss how to shape a social media strategy. To do so, we show the key concepts and steps involved in the planning process of this type of digital marketing strategy, and how to measure their impact immediately.
La emergencia de los medios sociales ha llevado a muchas empresas a adoptarloscomo canales de marketing. Pero estos medios son lo suficientemente novedosos como para que muchos especialistas de marketing todavía se pregunten cómo planificar una estrategia de marketing de medios sociales efectiva, realmente orientada a implicar a los clientes potenciales. En esteartículo se explica cómo dar forma a esta clase de estrategias de marketing digital, para lo que se muestran los conceptos y pasos clave a considerar en el proceso de planificación de estas estrategias,y cómo medir inmediatamente su impacto.
L'emergència dels mitjans socials ha portat moltes empreses a adoptar-los com a canalsde màrqueting. Però aquests mitjans són prou nous perquè molts especialistes de màrquetingencara es preguntin com planificar una estratègia de màrqueting de mitjans socials efectiva, realment orientada a implicar els clients potencials. En aquest article s'explica com donar forma a aquesta classe d'estratègies de màrqueting digital. És per això que es mostren els conceptes i passos clau que s'han de considerar en el procés de planificació d'aquestes estratègies i com mesurar-ne immediatament l'impacte.
social media
digital marketing
engagement strategy
marketing digital
màrqueting digital
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Article
Oikonomics. Revista d'economia, empresa i societat
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters