Abstract:
|
El creixement ostensible de moltes ciutats, en el nostre cas, de l’entorn de la capital
catalana, ha deixat palès que moltes ciutats han d’adaptar les seves infraestructuras a
aquesta nova situación i, en part, deixar de ser una simple vil.la com eren feia
quaranta anys. Aquest és el cas de la ciutat de Sant Cugat de Vallès, que ha
quatriplicat la seva població en els últims seixanta anys, i doncs s’ha hagut d’adaptar
als nous temps.
Per tal de fer més còmode la vida als habitants de qualsevol poble en creixement, les
seves infraestructures han de ser el més funcionals possibles. És aquesta la raó del
projecte en qüestió: connectar una zona situada just al centre ciutat amb un dels
epicentres de la ciutat, com és la estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de
Catalunya. A l’any 2002 es va aprovar el Pla del Centre del municipi de Sant Cugat del Vallès per
tal de reurbanitzar tot el centre ciutat. L’objecte principal del pla en qüestió era
convertir en zona peatonal l’eix format per la plaça del Coll al barri de Sant Francesc i
la plaça Lluís Millet, just on està situada l’estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de
Catalunya de Sant Cugat. Els carrers a urbanitzar van ser el carrer de la Creu, la plaça
Octavià (just on està situat el Monestir de Sant Cugat), el carrer Santiago Rusiñol, el
carrer Valldoreix i la plaça Lluís Millet. Cal fer esmena que el carrer Santa Maria, que
està situat just en aquest eix, ja es va peatonalitzar en el seu dia degut al seu caràcter
comercial.
L’objecte del projecte en qüestió és connectar l’entorn de la plaça Pep Ventura situat al
nucli antic de Sant Cugat amb aquest eix viari abans explicat que connectarà la zona
en qüestió amb la estació i el barri de Sant Francesc mitjançant un vial preferentment
peatonal. Per a connectar aquest sector, el carrer Sallés, que es farà preferentment
peatonal; connecta amb la plaça Pere San que és peatonal. La plaça Pere San
connecta amb el carrer Endavallada, també peatonal i aquest ens connecta amb el
carrer Santa Maria, dins de l’eix barri de Sant Francesc – Estació dels FGC que abans
hem explicat.
L’àmbit del projecte inclou la plaça Pep Ventura, el carrer Sallés, el carrer Hospital fins
a l’alçada de l’encreuament del carrer Escaletes, i el carrer Escaletes. D’aquesta
manera les obres a realitzar en l’entorn són les següents:
- Enrunament i desrunament del paviment de la plaça Pep Ventura.
- Enrunament i desrunament del paviment i de la vorada dels carrers Sallés,
Escaletes i Hospital.
- Col·locació de nova pavimentació als carrers Sallés, Escaletes i Hospital.
- Construcció d’un nou sistema de drenatge a la zona en qüestió, tot connectantconnectantla
amb la xarxa de drenatge actual.
- Reordenació de la zona verda a la plaça Pep Ventura, tot fent-la més
accessible als usuaris i col·locació d’una zona de jocs.
- Reubicació de la zona de contenidors, tot pensant en un model de contenidors
soterrats.
- Reorganitzar el trànsit de vehicles pesats que abasteixen als comerços del
voltant tot plantejant una zona de càrrega i descàrrega a la plaça Pep Ventura.
- Reubicació de certs arbres presents a la plaça Pep Ventura.
- Canviar l’enllumenat públic per a donar-li al carrer un aspecte més actual, tot
plantejant-los la reubicació de certs fanals a la plaça Pep Ventura.
- Canvi de sentit en un dels ramals de la plaça Pep Ventura, construint així una
plaça de circulació obligatòria. |