To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/23833

Una visió pràctica de l’Organització Industrial
Culubret Pellicer, Antoni
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Vilaplana Besler, Verónica
Els elements d’organització industrial es presenten de manera continua en un estil novel·lat i col·loquial que li dona un interès continu en la lectura, fugint de tecnicismes, definicions tècniques i cap mena de càlcul. Més que capítols apareixen punts de trobada que apareixen de forma natural enllaçant l’un amb el següent. Amb aquest mateix propòsit tampoc s’ha introduït cap taula o gràfic, els quals trencarien la dinàmica perseguida, si bé s’han inclòs en un annex. Aquest material de lectura base comença en els requeriments del mercat i la necessitat d’establir una previsió de venda, i acaba en l’organització i funcions bàsiques del magatzem. Entremig s’expliquen multitud d’elements com el temps de producció, tipus de servei, la planificació, l’atenció al client, l’ERP, costos, organització, indicadors, nous productes, etc. Amb l’enfocament usat es prioritza un contingut significatiu a un complet o extensiu. Hi ha un fil conductor, una seqüència lògica que dóna consistència al conjunt i el fa més entenedor. Està també d’acord amb els objectius educatius expressats a Lisboa per al 2020. El text no és una simple descripció de continguts sinó que convida al seu descobriment. Es plantegen necessitats o situacions, fent preguntes al lector al llarg de tot el material, que requereixen una solució i es demana al lector que les trobi. Per exemple en lloc d’explicar què és una explosió o implosió de materials (estructura directa o inversa) i després posar un exemple el que fem es plantejar una pregunta del tipus “què passa si un determinat materials del procés té un problema de qualitat o disponibilitat? Estudia el cas d’una matèria primera o un component”. La dinàmica consisteix en primer plantejar el problema i després provocar l’alumne a trobar una solució, tal i com vam veure al màster. Dins de la dinàmica de lectura proposada inicialment es demana al lector que estructuri el seu model de productes sobre el que després s’anirà treballant. Aquest material seria molt útil en una proposta de treball cooperatiu en que en grups els alumnes assoleixen en rols de responsabilitat (planificació, atenció client, vendes, enginyeria, producció, etc) i han de prendre decisions senzilles al voltant dels temes que es van introduint. Els alumnes poden rotar dins de cada grup per descobrir cada perspectiva per sí mateixos.
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO
Industrial organization -- Study and teaching (Secondary)
TECNOLOGIA
SERVEI
MAGATZEMS
ORGANITZACIÓ
PLANIFICACIÓ
INFORMACIÓ
PREVISIONS
Organització industrial -- Educació Secundària Obligatòria
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters