To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/23852

Biomechanical Study of the WorldSID - Comparison with the EuroSID II for the development of passive safety systems for future vehicles
de Odriozola Martínez, Maria
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica; Lázaro Perdices, Ignacio
L’objectiu d’aquest projecte és el d’estudiar les modificacions que s’han donat darrerament en relació als Protocols Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) per a assajos de xoc en Impacte Lateral. La nova versió d’aquests protocols empra el WorldSID o WS (Worldwide Side Impact Dummy) com a objecte d’estudi; en comptes del que es feia servir fins ara: l’EuroSID II (European Side-Impact Dummy II), o ES-2. La introducció del WorldSID en el món de la Seguretat Passiva ha estat una fita difícil d’assolir per als fabricants dels automòbils i els laboratoris de xoc. Per aquest motiu, s’ha decidit fer un estudi de les diferències entre l’ES-2 i el nou dummy que es farà servir d’ara en endavant segons Euro NCAP, el WorldSID. Amb aquest objectiu en ment, s’ha realitzat un anàlisi del WorldSID, dels seus components i la seva instrumentació. Per una altra banda, s’han realitzat assajos localitzats, sobre els dos tipus de dummy per comparar la seva resposta davant dels mateixos estímuls externs. Aquests assajos s’han especialitzat sobretot en les zones corporals on els dos dummies mostren majors diferències: la espatlla i les costelles. S’han analitzat els resultats obtinguts en els assajos, elaborant una regressió que permet estimar els resultats del WS tenint els del ES-2. Finalment, s’han analitzat les dades de diversos xocs laterals per tal de validar els resultats anteriors amb la situació que es dóna durant un xoc. Per a fer-ho s’han comparat diversos xocs equivalents realitzats amb l’EuroSID II i el WorldSID. Com a conclusió de tots aquests assajos, cal destacar que la construcció de l’espatlla del WorldSID és molt més biofidel que la del EuroSID II ja que en aquest darrer cas l’espatlla rota respecte de l’eix vertical del dummy i es situa en la zona frontal d’aquest quan està sotmesa a una càrrega lateral. Per aquest motiu, tots els vehicles que han basat l’elaboració dels seus sistemes de retenció en procurar apartar l’espatlla del dummy i protegir les seves costelles amb un airbag lateral bastant agressiu es troben amb que; ara, el braç del dummy, ja no es pot apartar de la zona d’impacte. En aquests casos, és el propi moviment del braç (empaitat per l’Airbag i la deformació estructural del vehicle) que provoca unes intrusions de pit molt elevades al estar sotmès a càrregues laterals i obliqües. Conseqüentment, el que es recomana per al futur és que s’elaborin airbags pensats per aixecar el braç del dummy de la seva posició inicial per tal de que no pressioni tant contra el pit de l’ocupant durant els xocs laterals. A més a més, si l’espai de l’habitacle dels ocupants ho permet, es recomana elaborar un cinturó que li permeti al dummy prou llibertat de moviment com per evitar un contacte agressiu contra l’airbag lateral.
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Disseny i construcció de vehicles::Automòbils
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria biomèdica::Biomecànica
Automobiles -- Design and construction
Biomechanics
Automòbils -- Projectes i construcció
Biomecànica
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters