dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Martín Cañadas, María Elena |
dc.contributor.author |
Massó Vandellós, Nina |
dc.date |
2014-06-25 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/23825 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Psicologia de l’educació::Motivació en l’educació |
dc.subject |
Motivation in education -- Study and Teaching (Secondary) |
dc.subject |
Technology -- Study and Teaching (Secondary) |
dc.subject |
Tecnologia |
dc.subject |
Diversitat |
dc.subject |
Necessitats Educatives Especials |
dc.subject |
Diversificació Curricular |
dc.subject |
Aula taller |
dc.subject |
Reparació de bicicletes |
dc.subject |
Desmotivació |
dc.subject |
Conducta disruptiva |
dc.subject |
Pràctica |
dc.subject |
Pla de treball |
dc.subject |
Motivació en l'educació -- Educació secundària obligatòria |
dc.subject |
Tecnologia -- Educació secundària obligatòria |
dc.title |
Programa de diversificació curricular aplicat a la Tecnologia |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
El present projecte proposa un Programa de Diversificació Curricular adaptat a
l’assignatura de tecnologia, amb un taller de bicicletes com a nucli central de treball, tot
treballant de manera paral·lela i complementària altres assignatures troncals, com són,
matemàtiques i llengua castellana, catalana i anglesa.
Tot sovint, hi ha alumnes del segon cicle de l’etapa de secundària, que no es troben a gust
a l’aula o que simplement l’etapa de l’ESO se’ls fa molt llarga. Solen ser alumnes amb
dificultats en l’aprenentatge, desmotivats i/o que presenten conductes disruptives a l’aula,
al centre escolar, i fins i tot al seu entorn més proper.
Aquest programa té l’objectiu de complementar la Unitat d’Adaptació Curricular del centre
escolar d’estudi, així com cercar la motivació i les bones conductes d’alumnes desmotivats
i que tot sovint presenten conductes disruptives a l’aula. El projecte s’ubica, en principi, a
un centre escolar en concret, però és aplicable a d’altres centres de tipologia similar.
Per a dur-ho a terme, es busca trobar una aplicació pràctica dels coneixements estudiats a
l’assignatura de tecnologia. D’aquesta manera, es proposa el projecte marc d’un taller de
bicicletes, amb la col·laboració estreta d’empreses de l’entorn per dur a terme un Pla de
Treball.
A partir d’aquests tres pilars – taller de bicicletes, treball d’assignatures transversals i
col·laboració amb empreses de l’entorn – es pretén que els alumnes participants millorin
els seus resultats, tant a nivell personal com acadèmic; centrant-los en l’objectiu primordial
de l’obtenció del títol de Graduat Escolar en Educació Secundària Obligatòria. |