dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Mecànica de Fluids |
dc.contributor |
Ruiz Moya, Carlos |
dc.contributor.author |
Ferrer Guasch, Adrian |
dc.date |
2014-06-11 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/23656 |
dc.language.iso |
spa |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Motors |
dc.subject |
Refrigeration and refrigerating machinery |
dc.subject |
Automòbils -- Motors -- Refrigeració |
dc.title |
Estudio de los sistemas de refrigeración en el automóvil |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
La refrigeració als automòbils es una part fonamental i en continua evolució. Amb
la seva millora es pretén augmentar l’eficiència dels motors i la reducció dels temps
d’escalfament. Per això, en aquest projecte es du a terme una introducció al
disseny d’aquests sistemes. Amb aquesta finalitat, es plantegen les bases
teòriques dels sistemes de refrigeració líquida y refrigeració de lubricant a més del
sistema HVAC. S’analitza aquest últim sistema front la possible influència que pot
exercir en el funcionament dels dos primers sistemes.
La línia de disseny d’aquest sistemes i components avui dia es caracteritza per l’ús
d’eines CAD i CAE. Per aproximar-se a la metodologia de disseny actual, s’utilitza
Flowmaster. Mitjançant l’ús d’aquesta, es construeixen models i es simularan en
unes condicions específiques. Els models de les xarxes s’assemblen a la construcció
dels sistemes de l’Audi Quattro Sport.
Després de la realització de les simulacions, s’analitzen els resultats obtinguts y
possibles errades que puguin aparèixer. A partir de l’anàlisi d’aquests, s’aprecien
les diferents capacitats del software y s’extreuen conclusions sobre l’ús d’aquest
programa en el disseny automotriu. |