To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/23619

Aprenem sobre rodes tecnologia, matemàtiques i anglès: La bicicleta de muntanya. Proposta didàctica per a 3er d’ESO
Ferrer Font, Martí
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Robert Sanxís, Francesc Josep
En aquest treball de fi de màster s’han analitzat els punts dèbils de l’educació secundària actual. Es creu que la tecnologia no té el pes que es mereix, els alumnes estan desmotivats en més d’algun moment al rebre un ensenyament amb els continguts tant pautats, i als centres hi ha molta rutina que en algun moment pot produir acomodament Doncs, aquest treball es basa en una proposta innovadora, treballant de forma interdisciplinària entre diferents assignatures i amb una metodologia en què l’alumne sigui més protagonista del seu procés d’aprenentatge. Consisteix en un projecte transversal adreçat a alumnes de 3er d’ESO que englobi les assignatures de tecnologia, anglès i matemàtiques treballades de forma interdisciplinària, de manera que es trenca l’estructura de l’hora de tecnologia o d’anglès i passa a ser l’hora de projecte. A partir de sol·licitar als alumnes una temàtica que els motivi mitjançant una enquesta, per exemple, la bicicleta de muntanya, s’ha creat una unitat didàctica partint de la bicicleta de muntanya. Formada per quinze sessions, de les quals n’hi ha tres corresponents a llengua anglesa, tres a matemàtiques, sis a tecnologia i tres a tecnologia en anglès, s’hi ha desenvolupat els objectius extrets del currículum actual de 3er d’ESO, i també com s’avaluaran. Així, al final del projecte l’alumne haurà assolit diversos objectius del currículum actual del seu curs, però a partir d’un tema que ells mateixos han escollit i a partir d’un aprenentatge vivencial i significatiu. Finalment, tot i que la proposta està apunt per a portar-la a l’aula el curs vinent, no s’ha pogut experimentar aquest curs degut a la incompatibilitat de coordinar tres assignatures diferents a mig curs i quan els docents ja tenen feta la planificació, però s’ha cercat la opinió dels professors sobre aquesta proposta en què la activitat té influència per a veure la viabilitat de la mateixa.
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Psicologia de l’educació::Motivació en l’educació
Educational innovations
Technology -- Study and Teaching (Secondary)
Tecnologia
Matemàtiques
Aprenentatge significatiu
Bicicleta de muntanya
Innovació educativa
Treball per projectes
Anglès
Motivació per l’aprenentatge
Interdisciplinarietat
Ensenyament -- Innovacions
Tecnologia -- Educació secundària obligatòria
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters