To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/23485

Anàlisi de la selecció de proveïdors: estudi de camp en les organitzacions
Rubio Pelegrín, Anna
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses; Coves Moreno, Anna Maria
La incidència de les estructures de costos dels productes i serveis adquirits en les empreses manufactureres és molt significatiu justificant la importància del departament de compres. Avui en dia la selecció de proveïdors requereix disposar d’una relació de criteris amb què avaluar-los per tal d’assolir els objectius de l’empresa. Conseqüentment la identificació d’aquests criteris és clau i no és gens obvi ja que no hi ha consens entre diferents autors. La responsabilitat de la recerca, avaluació i selecció de proveïdors recaurà en el departament de compres. Aquest projecte final de carrera, que s’emmarca dins d’un projecte de recerca, parteix de la necessitar de realitzar un estudi de camp dissenyant una enquesta que fonamenta la hipòtesi que no existeix cap estàndard utilitzat per les organitzacions, ni tampoc cap proposat per la literatura. L’enquesta s’ha difós als professionals de compres (AERCE) per conèixer aquells criteris utilitzats per les empreses i comparar-los amb aquells apareguts en la literatura. El qüestionari es tanca el 14 d’abril de 2014, amb un total de 68 respostes. S’inicia en aquest moment l’anàlisi de les respostes mitjançant tècniques estadístiques i suport tecnològic (Minitab 16). La primera d’elles: estadística descriptiva, que permet organitzar i analitzar les dades amb paràmetres estadístics de centralització i dispersió, juntament agrupant-los amb taules i gràfics. En segon lloc, es realitza un anàlisi multivariant fent ús de dues tècniques: anàlisi de components principals, que té com objectiu principal la reducció de la dimensió del sistema mitjançant combinacions lineals de les variables originals; i l’anàlisi de correspondències que posa de manifest gràficament les relacions de dependència existents entre les diferents variables categòriques del sistema a partir de les taules de contingència i gràfics. Els resultats obtinguts en tots els mètodes d’anàlisi són els esperats, que permeten afirmar que no existeix una relació estandarditzada de criteris per seleccionar proveïdors. L’anàlisi descriptiu mostra com el consens en els criteris a considerar és baix, on 9 dels 39 criteris son rellevants per més del 60% de les empreses. Respecte als resultats de l’anàlisi de components principals i anàlisi de correspondències, s’extreu que per cada subhipòtesis existeix un conjunt de característiques associat a un criteri.
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Direcció d’operacions::Anàlisi de processos de negoci i de fabricació
Àrees temàtiques de la UPC::Matemàtiques i estadística::Estadística matemàtica
Industrial surveys
Surveys -- Statistical methods
Industrial procurement
Materials management
Indústries—Enquestes
Enquestes -- Mètodes estadístics
Adquisicions en l'empresa
Gestió de compres
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters