dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Infraestructura del Transport i del Territori |
dc.contributor |
Estrada Romeu, Miguel Ángel |
dc.contributor.author |
Baches Lumbierres, Joan Marc |
dc.date |
2013-06-17 |
dc.identifier.citation |
DOCUMENTUM-0b004e2180b714eb |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/23331 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports::Transport urbà |
dc.subject |
Urban transportation |
dc.subject |
Transport urbà |
dc.title |
Prestacions de la xarxa de transport d'una ciutat mitjançant simulació microscòpica del trànsit i de les línies de transport públic col.lectiu |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
L'espai urbà és un recurs escàs que necessita una assignació racional a totes les activitats que s'hi desenvolupen. En aquest sentit, cal una planificació integrada de l'assignació d'espai a la xarxa viària (vehicle privat) i a la xarxa de transport públic col·lectiu en superfície que garanteixi la màxima productivitat de viatges de la ciutat com a suma dels viatges en transport públic i en vehicle privat. La tesina es basarà en identificar la longitud òptima de la xarxa de transport col·lectiu de superfície amb carril segregat de la resta de trànsit simulant les prestacions del vehicle privat i del transport públic. La simulació es realitzarà amb un software comercial microscòpic de trànsit (AIMSUN) que permet caracteritzar els fluxos i temps de viatge en ambdues xarxes (VP i TPC). Es disposarà del model de VP i TPC de les ciutats de Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat. Es partirà d'una matriu de distribució de viatges O-D que s'escalarà degudament per a caracteritzar diversos estats de trànsit. Per a cada estat, s'identificarà el flux transportat en ambdues xarxes, densitat de vehicles i velocitat de recorregut a fi de construir els diagrames fonamentals globals del sistema (q-k, v-k) i els representatius de cada subsistema (VP i TPC). Es caracteritzaran les corbes fonamentals típiques de cada subsistema i es calibraran per a les dades de partida per a les ciutats d'anàlisi. |