dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Gómez Urgellés, Joan Vicenç |
dc.contributor.author |
Florensa Aresté, Ruth |
dc.date |
2013-06-26 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/23245 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Metodologies docents::Aprenentatge actiu |
dc.subject |
Mathematics -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
concursos matemàtics |
dc.subject |
motivadors |
dc.subject |
gimcana |
dc.subject |
tallers matemàtics |
dc.subject |
recursos docents |
dc.subject |
secundària |
dc.subject |
aprenentatge matemàtiques |
dc.subject |
material docent |
dc.subject |
elements innovadors |
dc.subject |
recomanacions |
dc.subject |
Matemàtica -- Educació Secundària Obligatòria |
dc.title |
Elements per fomentar el gust de les matemàtiques al segle XXI |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Elements per fomentar el gust de les matemàtiques al segle XXI, neix per la curiositat
d’aprofundir en el coneixement dels diferents concursos i tallers de caire matemàtic que es
fan a Catalunya, i també a nivell estatal, esdevenint uns recursos docents a l’abast del professorat, és important conèixer aquestes activitats per motivar i enriquir el gust per les matemàtiques als alumnes. Aprofitant l’estada al centre he pogut aprofundir en el
funcionament i el seguiment d’aquestes activitats a les quals tenen accés els estudiants de
secundària. L’objectiu del treball també era la d’elaborar un material pràctic per tots els docents i futurs docents, ficant a l’abast tot el material i tota la información necessària per facilitar la buscada i la participació en aquestes proves. Partint d’un calendari anual on hi hagi
la previsió de totes les proves disponibles, amb les dates més importants d’inscripcions i participació, un breu resum dels concursos i tallers més importants, indicant el nivell, les dates, un breu comentari, i la web d’enllaç al concurs. A més, una explicació més detallada
de cada concurs i taller, amb diferents recomanacions per al professorat, d’experts en aquestes activitats innovadores. També s’adjunta una activitat més en format de Gimcana matemàtica per als alumnes. Finalment amb aquest projecte es pretén facilitar la feina i divulgar tota la informació al professorat, i engrescar-los a participar en aquests concursos i tallers en el curs acadèmic, per tal que utilitzin aquestes proves com elements motivadors d’aprenentatge de les matemàtiques. |