dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Boix Aragonès, Oriol |
dc.contributor.author |
Llevadias Fernandez, Meritxell |
dc.date |
2013-06-26 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/23198 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO |
dc.subject |
Technology -- Study and Teaching (Secondary) |
dc.subject |
TALLER |
dc.subject |
PROJECTE |
dc.subject |
VEHICLE |
dc.subject |
MOTIVACIÓ |
dc.subject |
TERCER D’ESO |
dc.subject |
INFORMÀTICA |
dc.subject |
PROCÉS TECNOLOGIC |
dc.subject |
Tecnologia -- Educació secundària obligatòria |
dc.title |
Projecte integrador a l’aula de tecnologia per a tercer d’ESO |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Aquest treball fi de màster s’ha dut a terme amb l’objectiu de millorar la motivació de
l’alumnat envers la matèria de Tecnologies de tercer d’ESO, aprofitant l’interès que tenen
en realitzar projectes al taller de tecnologia. S’ha desenvolupat un projecte integrador de
continguts d’aprenentatge de la matèria per realitzar entre a l’aula d’informàtica i al taller
de tecnologia, però que alhora mobilitza els coneixements a aprendre a l’aula ordinària, tot
aprofitant la necessitat per dissenyar i construir el projecte.
Per dissenyar el projecte integrador s’ha tingut en compte la tipologia de l’institut de
pràctiques, dels seus recursos, de la seva organització i dels projectes que es
desenvolupen en la matèria de Tecnologies de tercer d’ESO, tot i que es podria aplicar en
la majoria de centres.
El projecte integrador consisteix en dissenyar i construir un vehicle de joguina fabricat amb
materials reciclats i aprofitats seguint els passos del procés tecnològic. Donada la
complexitat del projecte, aquest es desenvolupa en dues fases, durant el segon i el tercer
trimestre del tercer curs de l’ESO, aprofitant les sessions de classe desdoblades. El
projecte treballa les vuit competències bàsiques de l’educació secundària obligatòria i
mobilitza la major part dels continguts curriculars definits en el decret 143/2007, de 26 de
juny, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de l’educació secundària
obligatòria. |