dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria de la Construcció |
dc.contributor |
Marí Bernat, Antonio Ricardo |
dc.contributor |
Rosa García, Juan Carlos |
dc.contributor.author |
Celada Blesa, Ulric |
dc.date |
2013-05-21 |
dc.identifier.citation |
DOCUMENTUM-0b004e2180a46504 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/23171 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Materials i estructures::Materials i estructures de formigó |
dc.subject |
Cable-stayed bridges -- Design and construction |
dc.subject |
extradossat |
dc.subject |
Ponts atirantats -- Disseny i construcció |
dc.title |
Alternativa al Pont de la Gola del Llobregat Vial Port-Aeroport |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El present document, que formalment respon a la figura de Projecte de Construcció, té per objecte definir les principals característiques d’una alternativa al pont plantejat al Projecte Constructiu: “Millora general. Nova carretera. Vial Port-Aeroport. Tram, entre la carretera B-250 i el polígon industrial Pratenc Tram: El Prat de Llobregat” de clau NB-03114.1. Aquest viaducte connectarà el nucli principal del Prat del Llobregat amb el polígon Pratenc, que van quedar separats en el moment de la desviació del riu Llobregat, com a conseqüència de l’ampliació del Port de Barcelona.La solució contempla la construcció d’un viaducte que ha de permetre augmentar la connectivitat entre el Port i l’Aeroport, tenint en compte totes les casuístiques del entorn alt com les limitacions d’alçada introduïdes per l’Aeroport del Prat, les propietats del terreny aportat en la construcció de la nova riba i la presencia dels futurs accessos ferroviaris i viaris al Port de Barcelona. El projecte és la construcció d'un pont atirantat extradossat construït en voladissos successius. La longitud total del viaducte es de 314 m amb una llum central de 144m. L’amplada del taulell és de 31.5m i conté dos carrils per sentit i carril bici. Té dos plans de tirants a cada banda de l’estructura. La part atirantada de l’estructura és simètrica però la part del costat Port a hagut de ser allargada per sobrepassar els enllaços ferroviaris. |