dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Martínez García, Herminio |
dc.contributor.author |
Mora i Aubert, David |
dc.date |
2013-06 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/23131 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Formació professional |
dc.subject |
Vocational education |
dc.subject |
Automobile industry and trade -- Vocational education |
dc.subject |
Estils d'aprenentatge |
dc.subject |
TIC / TAC |
dc.subject |
Sociograma |
dc.subject |
Treball en grup |
dc.subject |
ABP |
dc.subject |
Intel·ligències Múltiples |
dc.subject |
Google Drive |
dc.subject |
Innovació |
dc.subject |
Formació professional |
dc.subject |
Automòbils -- Indústria i comerç -- Formació professional |
dc.title |
Elaboració d’activitats d’ensenyament i aprenentatge amb l'ajuda d’eines TIC/TAC en un CFGS d'Automoció |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
En el present TFM s’estructurarà amb detall tant la programació d’aula com les activitats
de taller que han de permetre assolir els resultats d’aprenentatge fixats en el currículum
d'un CFGS en Automoció i més concretament en el Nucli Formatiu “Els plàstics al món de
l'automòbil” i que es concreten en identificar les deformacions sofertes en els elements
sintètics no estructurals, seleccionant el mètode de reparació en funció de la deformació
plantejada.
A més a més, s’aplicaran eines i metodologies basades en les Tecnologies de la
Informació i la Comunicació (TIC), i Tècniques d’Aprenentatge i Coneixement (TAC) com
elements innovadors en aquests ensenyaments. El treball presentarà la combinació
d’eines i metodologies tradicionals amb d’altres d’innovadores. Tanmateix, es fixaran els
criteris d’avaluació i el sistema de qualificació corresponent.
S'han analitzat diferents metodologies enfocades a la identificació de les intel·ligències
múltiples, els estils d'aprenentatge i el sociograma, i en base a aquestes metodologies
s'han dissenyat una sèrie de formularis utilitzant l'aplicació Google Drive que ens ha
permès optimitzar la manera com les apliquem i com obtenim els resultats, reduint de
manera considerable les hores de dedicació del docent per obtenir-los.
A partir d'aquí, s'han analitzat els perfils d'un grup classe de 13 alumnes als que es va
demanar que responguessin els tests i s'han dissenyat una sèrie d'activitats
d'Ensenyament / Aprenentatge adaptats a les seves capacitats i s'ha fet un recull dels
recursos que s'utilitzarien a l'aula, així com les diferents graelles, proves i activitats
d'avaluació per a la seva qualificació.
Finalment s'ha fet una conclusió en la que es pot constatar que s'han complert els
objectius inicials d'aquest Treball de Final de Màster. |