Abstract:
|
L’institut on he estat de pràctiques ha constatat el baix nivell dels alumnes en geometria. A més, és un temari al qual els professors no dediquen gaires classes per manca de temps. És per això que el departament de matemàtiques ha decidit crear un material per tal que els alumnes puguin treballar aquest àmbit de forma autònoma i no presencial.
La meva aportació amb aquest treball és la creació d’un material per poder treballar la geometria de forma no presencial. Està pensat per a 2n d’ESO, que és el nivell en el que el departament de matemàtiques està més interessat.
El primer que he fet ha estat informar-me sobre quin és el nivell inicial de geometria dels alumnes de 2n d’ESO en general i quins són els punts que cal reforçar més. He utilitzat reflexions personals i d’altres professors, resultats d’avaluacions diagnòstiques i altra documentació.
Després he abordat la feina buscant i creant material de geometria i classificant-lo per tal de decidir quin material utilitzar. I finalment he escollit el material més adequat per a l’autoaprenentatge i l’he implementat en un suport no presencial, el moodle (àgora) del propi centre.
El resultat final obtingut ha estat la creació del curs de geometria de 2n d’ESO, que està actualment implementat en l’àgora del centre. Crec que aquest material és molt bo i útil i pot ajudar a l’ensenyament de geometria a l’ESO. És un material molt complert amb molts recursos visuals i dinàmics.
Aquest material pot ser utilitzat de forma no presencial, però també, si es vol, es pot fer servir com a suport en les classes presencials. Haurà de ser el professorat qui haurà de veure com fer-lo servir i com treure’n el màxim rendiment. |