dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Pozo Montero, Francesc |
dc.contributor.author |
Pratdepàdua Bufill, Maria Carme |
dc.date |
2013-06-27 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/22958 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Política educativa::Currículum educatiu |
dc.subject |
Mathematics -- Study and teaching -- Curricula |
dc.subject |
MATEMÀTIQUES |
dc.subject |
DIDÀCTIC |
dc.subject |
CURRÍCULUM |
dc.subject |
UNIVERSITAT |
dc.subject |
BATXILLERAT |
dc.subject |
ESO |
dc.subject |
PISA |
dc.subject |
ENQUESTA |
dc.subject |
COMPETÈNCIA MATEMÀTICA |
dc.subject |
CONTINGUT CURRICULAR |
dc.subject |
Matemàtica -- Ensenyament -- Currículums |
dc.title |
Anàlisi didàctic entre el currículum de matemàtiques de secundària i batxillerat amb el currículum de matemàtiques del primer any d’universitat |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
En el present Treball Final de Màster es presenta un anàlisi didàctic de la problemàtica existent entre el salt del currículum de matemàtiques dels cursos de secundària i batxillerat amb el currículum de matemàtiques que s’imparteix al primer curs d’universitat.
La problemàtica existent entre l’adquisició del nivell bàsic de competència matemàtica entre l’educació secundària, i posteriorment la consolidació durant el batxillerat, és una de les incògnites més comentades entre els docents. Si bé és cert que el desnivell existent entre la finalització del batxillerat i el salt cap als primer cursos d’universitat esdevé important, són moltes les opinions i debats que han sorgit al respecte i no queda del tot clar quin és aquest canvi, i com el sistema actua davant del mateix.
S’ha cregut convenient realitzar un estudi didàctic i una proposta de millores en referència al desnivell existent entre el currículum de matemàtiques de secundària i batxillerat amb el dels primers cursos d’universitat i, veure quina és l’opinió dels docents i quines poden ser les possibles solucions a dita problemàtica.
Aquest anàlisi didàctic es realitza només de l’assignatura de matemàtiques perquè és l’especialitat que jo he escollit en aquest màster. Per tant, es fa referència a la competència matemàtica en tot moment.
A través d’enquestes realitzades a docents de secundària i batxillerat i a professors de matemàtiques de la universitat es recull l’opinió popular sobre el tema. Mitjançant aquestes enquestes hom es capaç de veure quines són les mancances del sistema i quins són els seus punts forts.
Finalment, amb tota aquesta informació podem obtenir una proposta d’actuacions que poden ajudar a millorar aquests possible desnivell i aportar noves conclusions a dita problemàtica. |