Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/22953

Adaptació a de la plataforma aureo manager a les necessitats del mercat
Monjo Tovar, Cristian
Alier Forment, Marc
[ENGLISH]The platform Aureo Manager is a product company founded in 2010 by Aureo Barcelona Martial Panareda Vidal student of Barcelona School of Informatics and myself, student School of Telecommunications and Aerospace Engineering of Castelldefels. This platform is changing the way professionals create web pages, giving a visual wizard that allows designers to offer their customers dynamic websites with content management, without the need to program code (this is the distinguishing feature). Three years after the creation and maintenance of the product, the market adoption figures have not been expected and so is this reconsideration, which developed in this project. 
[CATALÀ]La plataforma Aureo Manager, és un producte de l;empresa Aureo Barcelona fundada el 2010 pel Marçal Panareda Vidal, estudiant de la Facultat d;Informàtica de Barcelona i per mi mateix, estudiant de la Escola d;Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels. Aquesta plataforma evoluciona la forma en que es creen les pàgines webs professionals, donant un assistent visual que permet a dissenyadors oferir als seus clients webs dinàmiques i amb gestor de continguts, sense necessitat de programar codi (aquest és el tret diferencial). Tres anys després de la creació i manteniment del producte, les xifres d;adopció del mercat no han estat les esperades i per això es fa aquest replantejament, que desenvoluparem en aquest projecte. Es vol donar un punt de vista comercial i empresarial, al canvi de paradigma de l'empresa Aureo Barcelona i del seu principal producte Aureo Manager. Per això el primer serà analitzar la situació empresarial i la baixa adopció del producte, i situar-la com a motivadora del projecte. Aquesta és la situació de partida. Els objectius d;aquest projecte són: 1 Per un costat, oferir noves eines que permetin a Aureo Manager ser el panell de control del màrqueting i de comunicació online de qualsevol empresa. 2 I per altre, adaptar comercialment a les tendències Open Source, ajustant-lo així a les necessitat actuals del mercat. Per aconseguir aquests objectius i determinar el nou producte a desenvolupar, es te en compte:  Models de distribució del software. Tal i com s;explica a l;apartat Anàlisi de debilitats, un dels gran frens per la comercialització d;aquest software ha estat la impossibilitat d;instal·lar una web feta amb el nostre software a un servidor extern al nostre, al requerir una llicència d;eBD (veure ANNEX B), valorada en 30.000€ aproximadament. Per això presentarem els models Open Source i veurem com ens pot ajudar en el nostre cas. Necessitats funcionals del mercat que ens aportin el valor afegit que volem per la nostre nova eina. Expliquem com la comunicació ha patit una radical transformació en els últims anys gràcies a Internet i com adaptar-se a aquests canvis ha suposat per moltes empreses una gran dificultat i és on s;ha detectat una oportunitat. I és que són necessaris molts coneixements per aconseguir una comunicació efectiva i sobretot rentable. La nostre nova eina aporta el know how (veure glossari) necessari per gestionar: SEO (veure glossari o capítol 2.1.2.a), xarxes socials, contactes, lead scoring (veure glossari), lead nurturing (veure glossari), newsletters, etc. Aprofitem aquesta necessitat del mercat, per donar-li solucions amb el nostre nou producte. Es dona un enfocament de les necessitats partint del conegut com a Inbound màrqueting, que treu profit dels continguts d;una empresa i pot dotar la nostre plataforma inicial d;un valor comercial, ja que fins ara exercia només de gestora de continguts. El resultat és la primera versió del producte, redissenyat per ser una plataforma de màrqueting digital Open Source, instal·lada ja en el servidor d;alguns clients.
[CASTELLANO] La plataforma Aureo Manager, és un producte de l'empresa Aureo Barcelona fundada al 2010 paper Marçal Panareda Vidal, estudiant de la Facultat d'Informàtica de Barcelona y por mi mismo, estudiante de la Escuela de Ingenieria de Telecomunicaciones i Aeroespacial de Castelldefels. Esta plataforma evoluciona la forma en que se crean las páginas web profesionales, dando un asistente visual que permite a diseñadores ofrecer a sus clientes webs diámicas y con gestor de contenidos, sin necesidad de programar código (esta es la característica diferencial). Tres años después de la creación y mantenimiento del producto, las cifras de adopción del mercado no han sido las esperadas y por eso se hace este replanteamiento, que desarrollaremos en este proyecto. Queremos dar un punto de vista comercial y empresarial, al cambio de paradigma de la empresa Aureo Barcelona y de su principal producto Aureo Manager. Por eso lo primero será entender la situación empresarial y la baja adopción del producto, y situarla como motivadora del proyecto. Esta es nuestra situación de partida. Como objetivos de este, proyecto nos marcamos: 1. Por un lado, adaptar comercialmente a las tendencias Open Source, ajustándose así a las necesidades actuales del mercado. 2. Y por otro, ofrecer nuevas herramientas que permitan a Aureo Manager ser el panel de control del marketing y de comunicación online de cualquier empresa. Para conseguir estos objetivos y determinar el nuevo producto a desarrollar, teniendo en cuenta:  Modelos de distribución del software. Tal y como explicamos en el apartado Análisis de debilidades, uno de los gran frenos para la comercialización de este software ha sido la imposibilidad de instalar una web hecha con nuestro software en un servidor externo al nuestro, al requerir una licencia de eBD (ver capítulo 12), valorada en 30.000 € aproximadamente. Por eso presentaremos los modelos Open Source y veremos cómo nos puede ayudar en nuestro caso.  Necesidades funcionales del mercado que nos aporten el valor añadido que queremos para nuestra nueva herramienta. Explicamos cómo la comunicación ha sufrido una radical transformación en los últimos años gracias a Internet y cómo adaptarse a estos cambios ha supuesto para muchas empresas una gran dificultad y es donde nosotros vemos una oportunidad. Y es que son necesarios muchos conocimientos para lograr una comunicación efectiva y sobre todo rentable. Nuestra herramienta aporta el know how necesario para: SEO, redes sociales, contactos, lead scoring, lead nurturing, newsletters, etc. Aprovechamos esta necesidad del mercado, para darle soluciones con nuestro nuevo producto. Daremos un enfoque de las necesidades partiendo del conocido como Inbound marketing, que saca provecho de los contenidos de una empresa y puede aportando un sentido a nuestra plataforma inicial, que hasta ahora ejercía de gestora de contenidos. El resultado es la primera versión del producto, rediseñado para ser una plataforma de marketing digital, e instalada ya en algunos clientes.
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Màrqueting
Internet marketing
Web
Software as a Service
Màrqueting per Internet
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem