dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Vilaplana Besler, Verónica |
dc.contributor.author |
Rodriguez Martí, Jordi |
dc.date |
2013-06-26 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/22903 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Psicologia de l'educació::Orientació a l'estudiant. Tutors i tutoria |
dc.subject |
Tutors and tutoring |
dc.subject |
Tutoria |
dc.subject |
Recursos |
dc.subject |
Recerca educativa |
dc.subject |
Secundària |
dc.subject |
Innovació |
dc.subject |
Legislació |
dc.subject |
Continguts transversals |
dc.subject |
Aprenentatge |
dc.subject |
Tecnologia |
dc.subject |
Tutors i tutoria (Educació) |
dc.title |
Estratègies i recursos per les hores de tutoria |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
L’acció
tutorial
és
un
dels
pilars
bàsics
de
l’actual
sistema
educatiu.
A
l’hora
setmanal
de
classe
de
Tutoria
s’hi
concentren
molts
aspectes
de
caire
logístic,
organitzatiu
o
administratiu
que,
moltes
vegades,
no
permeten
aprofundir
en
continguts
transversals
de
caire
formatiu
i
de
seguiment
individualitzat
que
són
la
veritable
vocació
de
l’acció
tutorial.
El
present
treball
s’inicia
amb
una
anàlisi
de
la
situació
actual
de
la
tutoria
a
través
de
dues
perspectives
diferents.
En
primer
lloc
s’analitza
allò
recollit
en
la
legislació
vigent
en
referència
a
l’acció
tutorial,
els
seus
objectius
educatius
i
les
funcions
dels
tutors
com
a
fonament
del
procés
d’aprenentatge.
Aquesta
perspectiva
legal
es
contrasta
amb
la
situació
a
la
pràctica
real.
Per
això
el
treball
es
basa
en
els
resultats
i
anàlisi
d’una
enquesta
efectuada
a
tutors
de
secundària
sobre
l’activitat
docent
i
les
gestions
que
realitzen
en
l’àmbit
de
la
funció
tutorial.
Posteriorment
es
proposen
estratègies
i
recursos
per
a
treure
més
profit
de
l’hora
de
tutoria,
per
agilitzar
les
tasques
quotidianes,
amb
l’objectiu
de
poder
donar
més
dedicació
a
temes
de
caire
transversal
durant
l’hora
de
tutoria
i
per
tant
millorar
les
actuacions
de
l’organització
docent.
A
continuació
es
realitza
una
anàlisi
dels
temes
formatius
que
es
poden
tractar
des
de
la
tutoria
a
cada
curs
de
l’ESO
i
el
batxillerat
recollint
recursos
d’utilitat.
Se’n
referencien
i
se’n
cerquen
de
basats
en
metodologies
motivadores
que
millorin
el
treball
a
l’aula.
Aquest
recull
ofereix
noves
activitats
docents
sobre
continguts
específics
en
l’acció
tutorial.
Finalment
s’analitzen
sistemes
de
comunicació
amb
les
famílies
i
es
fan
propostes
per
a
millorar
la
seva
atenció,
participació
i
implicació
en
l’educació
dels
seus
fills
i
filles.
Proporcionar
estratègies
per
a
potenciar
la
col·∙laboració
de
la
comunitat
educativa
permet
millorar
l’aprenentatge
dels
alumnes
en
aquells
aspectes
de
creixement
que
no
queden
inclosos
en
la
resta
de
matèries
curriculars.
Amb
aquest
fet
es
contribueix a implantar noves possibilitats docents en l’àrea de
tutoria.
El
treball
està
desenvolupat
al
llarg
de
l’anàlisi
de
quatre
objectius
seqüenciats
i
complementaris
basant-‐se
en
una
recerca
docent
i
desenvolupant
propostes
concretes
de
millora
d’aquestes
vessants
de
l’acció
tutorial. |