dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Robert Sanxís, Francesc Josep |
dc.contributor.author |
Carrera Carbó, Carlos |
dc.date |
2013-06-27 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/22899 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Aprenentatge de llengües |
dc.subject |
English language -- Study and teaching |
dc.subject |
Formació Professional |
dc.subject |
Idioma |
dc.subject |
Anglès |
dc.subject |
CLIL |
dc.subject |
Mecatrònica |
dc.subject |
Vehicular |
dc.subject |
Innovació |
dc.subject |
Anglès -- Ensenyament -- Formació professional |
dc.title |
Utilització de l’anglès com a llengua vehicular en els CFGS |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
En el present TFM es presentarà la viabilitat, les opcions, i la posada en pràctica de la metodologia CLIL (Content and Language Integrated Learning) en un cicle formatiu de grau superior (Mecatrònica industrial). Aquesta metodologia implica canviar la llengua vehicular pròpia del mòdul en la que s’apliqui, normalment per l’anglès, per tal de que els alumnes assoleixin a la vegada competències tant de continguts de l’assignatura com lingüístiques.
La primera part serà una explicació teòrica de en què consisteix el CLIL, els seus beneficis i les possibles problemàtiques que pot aportar a l’aula. S’analitzarà les diferents formes d’implementar-se segons les edats, les característiques pròpies d’aquest sistema i també s’analitzarà la situació actual de l’anglès a l’estat espanyol i Europa.
En la següent part, la més pràctica del treball, exposaré com vaig adaptar un NF a l’anglès i el vaig posar en pràctica durant unes setmanes a un grup de primer del cicle abans esmentat. Mitjançant una enquesta inicial i una final, s’analitzarà la resposta i opinió dels alumnes i juntament amb els resultats de les activitats realitzades durant el NF (classes magistrals, pràctiques a taller i examen final) s’analitzarà de forma empírica les possibilitats d’implementar aquesta metodologia.
Finalment, hi haurà un recull de conclusions així com una visió del treball encarat al futur. |