Abstract:
|
La finalitat d'aquest projecte és l'estudi de viabilitat de diferents alternatives de negoci que es
vol aplicar a la Central de Cicle Combinat Tarragona Power amb l'objectiu d'augmentar els
ingressos. L'estudi se centra en tres projectes: la introducció de nous clients de venda de
vapor, la possible venda de la planta de desmineralització de l'aigua o la negociació per
actualitzar les condicions del contracte actual amb els clients i, finalment, la utilització d'un
gas residual en una de les indústries del polígon com a combustible (projecte OGN).
Cadascuna d'aquestes alternatives també té diferents opcions i en aquest projecte
s'identificarà l'opció que sigui més rendible.
En primer lloc, es fa una breu descripció del sistema elèctric espanyol per poder entendre la
situació actual en la que es troba la central. A continuació s'explica també de manera breu el
funcionament de cadascuna de les plantes de la central, i a continuació es realitza l'anàlisi
de viabilitat de cadascun dels projectes de negoci. Un cop analitzats per separat, es fa un
estudi comparatiu per decidir la prioritat d'aplicació de cadascun d'ells. S'inclou també un
estudi de l'impacte ambiental que provocarien aquests canvis.
La conclusió del projecte és que totes tres alternatives són viables, aportant benefici a
Tarragona Power i retornant la inversió en poc temps. En el cas de la introducció de nous
clients, l'opció elegida és la d'introduir els dos clients potencials: Sekisui i DowChemical. En
quant a la planta desmineralitzadora, l'opció més rendible és renegociar el contracte actual,
comprar aigua de millor qualitat i fer servir una planta EDI portàtil, mantenint la planta
desmineralitzadora en propietat de Tarragona Power. El projecte OGN només té una opció,
per tant s'aplicaria aquesta.
En quant a l'ordre de prioritats, es recomana aplicar en primer lloc la proposta de la planta
d'aigua, ja que requereix una inversió nul•la i aportaria un gran benefici. En segon lloc es
portaria a terme el projecte OGN per ser més fàcil d'aplicar i finalment la introducció de nous
clients, ja que aquesta opció és la que requereix més negociacions i planificació. |