Abstract:
|
Aquest projecte de fi de carrera titulat “Estratègia d’innovació d’una empresa industrial en el mercat asiàtic – Proposta de desenvolupament d’un nou producte en el departament de
R+D” té varies finalitats. La primera, és la de posar en evidència la importància de la
inversió en Recerca i Desenvolupament per a assegurar el futur creixement d’una empresa.
La segona, és la d’exposar l’estratègia d’una empresa industrial europea en la seva
expansió en el mercat asiàtic instaurant un centre de recerca. La tercera, és la de proposar el desenvolupament d’un protector de pantalles tàctils (anomenat ScreenProtector) el qual podria ser desenvolupat en el centre de recerca recentment instaurat a Àsia, més
concretament a Taiwan.
En la primera part del projecte es presenta l’empresa industrial europea, els seus valors
corporatius, la seva localització, la seva estructura operativa i la clara inversió que està realitzant amb la finalitat d’entrar en nous mercats i així diversificar la seva cartera de productes i clients. També es presenta la estratègia de R+D de la empresa químicaeuropea (anomenada “The Chemical Company”), es descriuen els tipus de centres d’investigació que existeixen en el mercat asiàtic. Per últim, s’explica una metodologia
planificada i detallada pel desenvolupament de nous productes dins del marc de “The
Chemical Company”.
En la segona part del projecte es descriu una proposta de desenvolupament d’un protector de pantalles tàctils de Smartphones i Tabletes (anomenat ScreenProtector). Aquesta
proposta, respecta la metodologia de l’empresa per a realitzar l’avaluació continua del desenvolupament de nous productes. L’objectiu d’aquesta proposta és que sigui
desenvolupada en el centre de R+D de Taiwan i que es pugui llançar al mercat durant el
2016. El retorn de la inversió s’estima que sigui durant els dos primers anys des del
llançament del ScreenProtector. Es important tenir en compte que hi ha dades que no s’han
pogut especificar en aquest projecte doncs es tracta d’informació confidencial de “The
Chemical Company”. |