dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Resistència de Materials i Estructures a l'Enginyeria |
dc.contributor |
Ferrer Ballester, Miquel |
dc.contributor.author |
LLeonart Gil, Francesc Xavier |
dc.date |
2013-11 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/22335 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Aeronàutica i espai::Aeronaus::Helicòpters |
dc.subject |
Helicopters--Control systems |
dc.subject |
Helicòpters -- Sistemes de control |
dc.title |
Verificació i optimització del disseny estructural d’un helicòpter RC |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El present projecte realitza un estudi de l’estructura d’un helicòpter radiocontrolat, amb rotors coaxials. A partir d’un model 3D realitzat en SolidWorks 2011, es prepara un model d’elements finits usant Ansys Workbench 14. Aquest model, encara que simplificat respecte l’aparell real, representa amb fidelitat el moviment de totes les unions i contactes de l’aparell.
Els objectius generals de l’estudi són verificar l’estructura, detectar possibles deficiències en els components analitzats i si s’escau proposar millores. Aquestes enfocades sobretot a la correcció dels defectes trobats, i a fer recomanacions per optimitzar el disseny.
Per fer-ho, s’han realitzat anàlisis estàtics globals i de components particulars. Quan s’ha vist oportú, s’han fet anàlisis no lineals per comprovar el vinclament de peces específiques. A través d’un anàlisi modal, s’han trobat els modes propis de vibració de l’helicòpter, informació que ha servit per prendre decisions sobre correccions en el disseny.
A les conclusions, es llisten tots els defectes trobats, sobretot en el mecanisme de control de l’helicòpter, i es proposen mesures generals per a la seva solució. |