Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2117/24028

Concurrent technology masters degrees across the Atlantic: innovations, issues, & insights
Dyrenfurth, Michael; Murphy, Mike; Bertoline, Gary; Herrick, Robert; Newton, Kathryne; O'Donnell, Gareth; McHale, Donal; Castell Ariño, Núria; Barceló García, Miquel; Ferrer Balas, Dídac; Sancho Samsó, María Ribera; García Almiñana, Jordi
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Ciències de la Computació; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria de Serveis i Sistemes d'Informació; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Arquitectura de Computadors; Universitat Politècnica de Catalunya. GPLN - Grup de Processament del Llenguatge Natural; Universitat Politècnica de Catalunya. STH - Sostenibilitat, Tecnología i Humanisme; Universitat Politècnica de Catalunya. MPI - Modelització i processament d´informació; Universitat Politècnica de Catalunya. CAP - Grup de Computació d´Altes Prestacions
A transatlantic degree consortium to implement a four-semester dual masters degree initiative across a three-institution consortium consisting of Purdue University (USA), the Dublin Institute of Technology (DIT), and the Universitat Politècnica de Catalunya (Spain) is presented in this paper. This initiative, while focusing on graduate (Masters) student mobility, also includes faculty mobility, language instruction and assessment, project evaluation and other services to insure ongoing success. Effective existing collaborations, i.e., an active undergraduate exchange semester and collaborative faculty activity established a solid foundation for the new dual/concurrent technology degree program and enabled it to get off to a fast start. Two of the new consortium members are already partnering in an Atlantis undergraduate student mobility project that is working well and which has generated considerable student and faculty traffic and collaboration well in excess of the funding requirements. The partners have invested considerable amounts of their own monies in building the relationship and thus evidence the sustainability of the new dual transatlantic technology masters degree program.
Peer Reviewed
Àrees temàtiques de la UPC::Informàtica
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge
Degrees, Academic
Student mobility
Títols acadèmics
Alumnes -- Mobilitat
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/conferenceObject
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

García Almiñana, Jordi; Sancho Samsó, María Ribera; Balas, Dídac; Barceló García, Miquel; Dyrenfurth, Michael; Murphy, Mike; Bertoline, Gary; Herrick, Robert; Newton, Kathryne; O'Donnell, Gareth; McHale, Donal; Castell Ariño, Núria
O'Donnell, Gareth; Kuder, Matthias; Dyrenfurth, Michael; Murphy, Mike; Bertoline, Gary; Herrick, Robert; Newton, Kathryne; Sancho Samsó, María Ribera; Castell Ariño, Núria; Barnes, James L.
Barnes, James L.; Barnes, Susan; Dyrenfurth, Michael; McHale, Donal; O'Donnell, Gareth; Castell Ariño, Núria; Murphy, Mike; Herrick, Robert; Newton, Kathryne
Sánchez Carracedo, Fermín; Climent Vilaró, Joan; Corbalán González, Julita; Fonseca Casas, Pau; García Almiñana, Jordi; Herrero Zaragoza, José Ramón; Llinàs Audet, Francisco Javier; Rodríguez Hontoria, Horacio; Sancho Samsó, María Ribera; Alier Forment, Marc; Cabré Garcia, José M.; López Álvarez, David