To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/22125

Estudi de la possible millora de la potència d'un motor de motocicleta de 250 C.C. i de 4 temps en funció dels sistemes d'admissió, d'escapament i de refrigeració
Hurtado Trilla, Miquel
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Mecànica de Fluids; Miquel Masalles, Jaume
A partir d’un bastidor dissenyat (i fabricat) per l'equip de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG Racing Team), es proposa la posta en marxa del motor proporcionat per MotoStudent1, el corresponent muntatge en el bastidor i el posterior estudi de la possible millora de la potència del motor. Les bases d'aquesta competició impedeixen fer modificacions internes en el propi motor ja que porta diversos precintes, per tant les modificacions per a intentar millorar la potència s’efectuaran mitjançant: - El sistema d’admissió (es provaran diversos sistemes d’admissió). - El sistema d’escapament (es provaran diverses llargades de col·lectors i si cal la instal·lació de silenciós). - El sistema de refrigeració (es provarà el radiador amb i sense termòstat). Per fer l’estudi, partirem de la situació inicial en el que el sistema d’admissió serà amb un filtre d’aire cònic, el tub d’escapament complet i un radiador amb termòstat. L’objectiu d’aquest projecte serà establir els sistemes d’admissió, d’escapament i de refrigeració que donin un òptim funcionament del motor. A més a més, també caldrà fer càlculs per a triar el sistema de transmissió més adequat i buscar tots els components que facin falta per a la corresponent posta en marxa i que s’adaptin al prototip. Un banc de potència dinamomètric inercial serà l’instrument que permetrà quantificar els canvis en el rendiment del motor i permetrà quantificar aquests objectius. Els resultats obtinguts han estat molt favorables, no es pot tenir una referència exacta ja que la potència que ens dóna el fabricant està mesurada directament en l’eix del cigonyal del motor i el nostre banc de potència ens el dóna a la roda. Tot i així, la potència màxima donada pel fabricant és de 37,85 CV i l’obtinguda en el banc de potència de 35,00 CV. Aquesta diferència del 7,5 % s’atribueix a causa de les pèrdues en l’embragatge i la transmissió. En quant a la fiabilitat del motor, no ha donat cap problema, passant les proves en el banc sense detectar-se anomalies. D’altra banda, en quan a aspectes mediambientals, l’organització només limita el soroll emès pel tub d’escapament. S’ha obtingut un valor de 110 dB a 5.500 rpm sent el màxim establert per l’organització de 115 dB a 5.500rpm. El pressupost per a dur a terme aquest estudi de la possible millora de la potència del motor en funció del sistemes d’admissió, d’escapament i de refrigeració se xifra en 9749,5 € (IVA inclòs), el qual inclou la part d’adquisició de components i la construcció del prototipus de motocicleta i la part pràctica d’experimentació en banc de proves.
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Disseny i construcció de vehicles
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Motors
Motorcycles--Motors
Sistema d'admissió
Sistema d'escapament
Sistema refrigeració
Col·lector
Potència del motor
MotoStudent
Posta en marxa
Termòstat
Banc de potència
Transmissió
Motocicletes -- Motors
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters