Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/233333

Valoración experiencial del aprendizaje tras formación virtual.
Aparicio Pelegrin, R. M. (Rosa Maria); Viscasillas Clerch, Anna; García Montoya, Encarna; Pérez Lozano, Pilar; Miñarro Carmona, Montserrat; Suñé i Negre, Josep M. (Josep Maria); Ticó Grau, Josep R.; Aróztegui Trenchs, Montserrat; arbé Rocabert, Coloma; Halbaut, Lyda
[eng] An observable study on the behaviour in the laboratory of Pharmaceutical Technology II (pharmaceutical pilot plant), with two groups of students of 3rd course (proactive aptitude and valuation of the"knowledge to do acquired") is carried out. The variable between groups is that one has realised a training (by means of self-study of an interactive application multimedia, especially designed), without tutorship on behalf the teacher in front of the other group that carried out the same training with the same material but with the guide of the teacher in the computer lab. On the one hand it is valued if there is some effect differentiator between both types of training, by means of the accounting of the correct results obtained in a previous test to the entrance in the pilot plant and by another one the valuation that the professors made responsible for the groups of practices in situ. The results demonstrate the previous hypothesis that there must not be significant differences between the groups, beyond the inherent ones to personality of the students itself (interest and personal implication by the subject). On the other hand the test for the observation in the laboratory did not facilitate the distinction of objective differences. [spa] Se lleva a cabo un estudio observacional sobre el comportamiento de los estudiantes (aptitud pro-activa y valoración del “saber hacer adquirido”) en el laboratorio de Tecnología Farmacéutica II (planta piloto farmacéutica) de dos grupos de estudiantes de 3er curso. La variable entre los dos grupos es que uno ha realizado una formación no presencial (mediante el autoestudio de una aplicación interactiva multimedia, especialmente diseñada), sin tutoría por parte del profesor, frente al otro grupo que llevó a cabo la misma formación con el mismo material pero con la guía del profesor en el aula de informática. Por una parte se valora si hay algún efecto diferenciador entre ambos tipos de formación, mediante la contabilización de los resultados correctos obtenidos en un test previo a la entrada en la planta piloto y por otro la valoración que hicieron los profesores responsables de los grupos de prácticas in situ. Los resultados demuestran la hipótesis previa de que no debían existir diferencias significativas entre los grupos, más allá de las inherentes a la propia personalidad de los estudiantes (interés e implicación personal por el tema). Por otra parte el test para la observación en el laboratorio no facilitó la distinción de diferencias objetivas.
17-06-2014
Aprenentatge electrònic
Didàctica
Educació superior
Web-based instruction
Teaching methods
Higher education
cc-by-nc-nd (c) Universitat de Barcelona, 2008
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es
Artículo
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Universitat de Barcelona
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Aparicio Pelegrin, R. M. (Rosa Maria); Viscasillas Clerch, Anna; García Montoya, Encarna; Pérez Lozano, Pilar; Miñarro Carmona, Montserrat; Suñé i Negre, Josep M. (Josep Maria); Ticó Grau, Josep R.; Aróztegui Trenchs, Montserrat; Arbé Rocabert, Coloma; Halbaut, Lyda
Halbaut, Lyda; Aparicio Pelegrin, R. M. (Rosa Maria); Aróztegui Trenchs, Montserrat; Fábregas, A. (Anna); García Montoya, Encarna; Miñarro Carmona, Montserrat; Pérez Lozano, Pilar; Suñé i Negre, Josep M. (Josep Maria); Suñer Carbó, J. (Joaquim); Ticó Grau, Josep R.; Viscasillas Clerch, Anna
Aróztegui Trenchs, Montserrat; Barbé Rocabert, Coloma; Halbaut, Lyda; Suñer Carbó, J. (Joaquim); Torres Farrés, Esther; García Montoya, Encarna; Pérez Lozano, Pilar; Aparicio Pelegrin, R. M. (Rosa Maria); Miñarro Carmona, Montserrat; Suñé i Negre, Josep M. (Josep Maria); Ticó Grau, Josep R.
Barbé Rocabert, Coloma; Halbaut, Lyda; Aróztegui Trenchs, Montserrat; García Montoya, Encarna; Miñarro Carmona, Montserrat; Suñé i Negre, Josep M. (Josep Maria); Ticó Grau, Josep R.; Suñer Carbó, J. (Joaquim); Pérez Lozano, Pilar; Aparicio Pelegrin, R. M. (Rosa Maria)
Barbé Rocabert, Coloma; Halbaut, Lyda; Aróztegui Trenchs, Montserrat; García Montoya, Encarna; Miñarro Carmona, Montserrat; Suñé i Negre, Josep M. (Josep Maria); Ticó Grau, Josep R.; Suñer Carbó, J. (Joaquim); Pérez Lozano, Pilar; Aparicio Pelegrin, R. M. (Rosa Maria)