Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/229922

Sigmund Freud: d'Èdip a Moisès. Tragèdia grega i psicoanàlisi de la cultura
Marín, Francesc Xavier
El sistema educatiu de l’Imperi Austrohongarès intentava d’unir Tradició i Modernitat. Aquesta va ser l’aposta des de Humboldt i aquesta pretensió va marcar la formació de tots els intel·lectuals de l’època. Fins a l’època de Freud la gent era educada en una cosmovisió centrada en les humanitats. En aquest article aspirem a mostrar l’originalitat de Freud, que deixa en segon terme els paradigmes grecollatins i mira de fonamentar la ciència i l’ètica en el judaisme.
2007-05
159.9 - Psicologia
Freud, Sigmund, 1856-1939
Psicoanàlisi
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
(c) Revista Aloma
26 p.
Article
Article
Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna
Aloma, 2007, Núm. 20
         

Full text files in this document

Files Size Format
20-10.pdf 542.6 KB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters