Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/229723

Neuropsicologia i educació
Bruna i Rabassa, Olga; Subirana, Judit
En aquest article pretenem plantejar una visió del procés de desenvolupament de les funcions cognitives del nen des del vessant del desenvolupament cerebral, a partir de les aportacions de les principals teories neuropsicològiques. En aquest sentit, doncs, presentem els models teòrics de funcionament cortical cerebral, des de les teories d’Alexander Luria fi ns als nous plantejaments més actuals sobre el funcionament en xarxes neurals. En aquest sentit, expliquem el desenvolupament de les funcions superiors del nen en base al procés de desenvolupament de les diferents àrees cerebrals, tenint present la important relació entre les bases genètiques del desenvolupament i la relació amb l’entorn on el nen creix. La interacció entre l’àmbit escolar i el procés evolutiu dels infants és clau per al seu propi desenvolupament, ja que, juntament amb el context familiar, l’escola és un dels principals entorns relacionals del nen. En aquest sentit, presentem els diferents canvis relacionats amb el desenvolupament cerebral que tenen lloc en cada un dels principals moments evolutius, tenint present, alhora, el procés educatiu del nen en l’àmbit escolar. Finalment, fem referència a les bases neurobiològiques del procés d’adquisició del llenguatge i lateralització cerebral de funcions cognitives, processos bàsics per a la comunicació del nen amb l’entorn i per al seu procés d’aprenentatge.
2009
159.9 - Psicologia
Neuropsicologia pediàtrica
Educació
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
(c) Revista Aloma
11 p.
Artículo
Artículo
Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna. Universitat Ramon Llull
Aloma, 2009, Núm. 23-24
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
Aloma23-24.Bruna i Subirana.pdf 89.44 KB PDF

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Arias Pujol, Eulàlia; Bruna i Rabassa, Olga; Echevarría Pérez, Ramón; Castillo Garayoa, José Antonio; Subirana, Judit; Signo, Sara
Bruna i Rabassa, Olga; Subirana, Judit; Villalta, Victoria; Virgili Tejedor, Carles; Junqué, Carme
Bruna i Rabassa, Olga; Subirana, Judit; Puyuelo Sanclemente, Miguel; Virgili Tejedor, Carles; Villalta Gil, Victòria; Signo, Sara