dc.contributor |
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna |
dc.contributor.author |
Riart i Vendrell, Joan |
dc.date.accessioned |
2014-05-16T09:04:11Z |
dc.date.available |
2014-05-16T09:04:11Z |
dc.date.created |
2009 |
dc.date.issued |
2009 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/229722 |
dc.format.extent |
9 p. |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna |
dc.relation.ispartof |
Aloma, 2009, Núm. 23-24 |
dc.rights |
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
dc.rights |
© Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport – URL |
dc.source |
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) |
dc.subject.other |
Aprenentatge |
dc.subject.other |
Neurociència cognitiva |
dc.subject.other |
Currículums (ensenyament) |
dc.title |
L'educació des del punt de vista racional. El currículum conceptual i procediment evolutiu, els programes de desenvolupament intel·lectual |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.subject.udc |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
dc.embargo.terms |
cap |
dc.rights.accessLevel |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.description.abstract |
L’article centra, en primer lloc, el sentit del títol: l’educació que potencia
la refl exió lògica i racional, suportada en el còrtex cerebral,
i la situació educativa actual, que no té establert amb claredat un
currículum educatiu específi c per a l’ensenyament obligatori sobre
actituds, sociabilitat, valors, emocionabilitat i creativitat.
D’altra banda, es propugnen programes de desenvolupament intellectual
molt útils, molts dels quals se centren en el treball que suporta
la part cortical del cervell: lògica i operacions mentals deductives,
inductives… Per tant, tenim currículums centrats en aspectes racionals
que, paradoxalment, requereixen programes transversals sobre aspectes
també racionals i, a més, obliden aspectes emocionals i creatius.
Finalment, es fan dues propostes-suggeriments: una revisió del currículum
basada en les aportacions de les neurociències, i la focalització
del currículum en el desenvolupament harmònic de la persona, centrat
en quatre pilars: Saber, Fer, Estar i Innovar.
Les recents lleis educatives, però, no ho contemplen. |