dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Infraestructura del Transport i del Territori |
dc.contributor |
Garola Crespo, Àlvar |
dc.contributor.author |
Garriga Seguranyes, Lluís |
dc.date |
2012-05 |
dc.identifier.citation |
DOCUMENTUM-0b004e2180a47b41 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/21387 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports |
dc.subject |
Roads |
dc.subject |
Traffic safety |
dc.subject |
intensitat mitjana diària |
dc.subject |
tràfic pesant de llarg recorregut |
dc.subject |
accidentalitat |
dc.subject |
congestió |
dc.subject |
Carreteres -- Catalunya -- Maresme |
dc.subject |
Seguretat viària |
dc.title |
La problemàtica de la N-II: alta accidentalitat i congestió |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
La carretera Nacional II (N-II) és una de les antigues carreteres radials de l’Estat Espanyol que comunica Madrid amb La Jonquera. Al seu pas per les comarques Gironines (aproximadament uns 85 quilòmetres), la N-II discorre paral·lela a l’autopista AP-7. Aquest fet provoca que un important % del tràfic pesant de llarg recorregut circuli per aquesta carretera, d'aquesta forma els vehicles s'estalvien el peatge de l’autopista sense perdre un temps de recorregut considerable. A la carretera N-II, la mitjana de vehicles que circulen al dia és aproximadament de 22.000 vehicles diaris, amb trams que poden assolir una intensitat mitjana diària de 35000 vehicles. La circulació de vehicles pesants per aquesta via representa de mitjana un 23% del total dels vehicles. El nivell de servei que ofereix és de "tipus D" (categoria per trànsit lleugerament congestionat). Aquesta carretera no és de les més perilloses de Catalunya. No obstant, des de l’any 2001 s'han produït un gran nombre d’accidents que han acabat amb 211 morts i 460 ferits greus. La repercussió social però, és molt major que en altres vies més accidentades degut a l'elevat nombre d’usuaris que la utilitzen diàriament. L'objectiu d'aquesta tesina és donar solucions a la problemàtica que acompanya a la carretera Nacional II des de fa anys i anys, accidentalitat i congestió. |