Per accedir als documents amb el text complet, si us plau, seguiu el següent enllaç: http://hdl.handle.net/2099.1/21340

Creació i ús de recursos de “screencasting” -vídeos i animacions- per aprofundir el treball a l’aula i promoure l’aprenentatge autònom. Aplicació a la unitat didàctica d’estadística de 3r d’ESO.
Punsola Panavera, Ignasi
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Guevara Casanova, Iolanda
La forma en que estem avesats ha rebre i consumir la informació ha canviat molt. Gràcies a les TIC, el vídeo ha esdevingut el mitjà comunicatiu més potent, un mitjà present arreu en les nostres vides. El vídeo en les seves múltiples variants (animacions, gravacions de pantalla o screencast, vídeos editats...) és un mitjà que capta immediatament l’atenció. Un mitjà que s’ha d’aprofitar, amb totes les seves possibilitats, també en l’ensenyament de les matemàtiques. I que ens ha de permetre crear uns recursos i activitats més propers a la realitat i als interessos dels joves. Per fer-ho, se seleccionen unes eines per crear aquestes activitats, i uns criteris que han de satisfer per facilitar-ne la comprensió. Criteris comuns en el disseny multimèdia. L’estadística, per la seva gran relació amb la societat actual, pot ser un bon camp de proves. Així, les activitats i recursos creats, ho són per a la unitat didàctica d’estadística de 3r d’ESO. Es presenten i descriuen en el TFM una sèrie d’activitats i recursos creats amb les eines i criteris anteriors. Activitats i recursos que expliquen conceptes, presenten problemes en context, o resolen exercicis pas a pas. Facilitant el treball autònom i el repàs i estudi a casa, al seu ritme, dels alumnes.
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge
Computer-assisted instruction
Mathematics--Computer-assisted instruction
Matemàtiques
Vídeo i animacions
Exercicis resolts
Screencast
Aprenentatge autònom
Activitats
Estadística 3r ESO
Ensenyament assistit per ordinado
Matemàtica -- Educació secundària obligatòria
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostra el registre complet del document