dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Jordi Nebot, Lluïsa |
dc.contributor.author |
Esteve Arenas, Marta |
dc.date |
2013-06-26 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/21328 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Psicologia de l'educació::Motivació en l'educació |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO |
dc.subject |
School field trips |
dc.subject |
Technology -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Tecnologia |
dc.subject |
Electricitat |
dc.subject |
sortides |
dc.subject |
Processos de transformació |
dc.subject |
Material didàctic |
dc.subject |
ordinador |
dc.subject |
Sortides escolars |
dc.subject |
Tecnologia -- Educació secundària obligatòria |
dc.title |
Tres sortides de l’àmbit de tecnologia amb el corresponent material didàctic per al’alumnat de segon d’ESO |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
El fet de realitzar sortides escolars durant tota l’etapa de secundària és un complement
molt important i gairebé necessari per al procés d’aprenentatge de l’alumnat.
En el present treball es plantegen tres possibles sortides per a l’alumnat de 2n d’ESO que
tinguin a veure amb la matèria de tecnologia.
Donat que totes les sortides que es fan en un any no són de la mateix matèria, es
plantejarà una sortida que tingui a veure amb cadascun dels tres blocs curriculars que
marca el Decret per a aquest curs. Normalment, coincideix un bloc curricular per trimestre;
si partim del fet que una de les sortides que es realitza a l’any és de l’àmbit de la
tecnologia, tindrem planificades tres sortides diferents que podrem realitzar durant tres
anys sense necessitat de repetir-ne cap.
Les sortides escolars són un important recurs didàctic, una activitat pedagògica i un mitjà
de formació i socialització per a l’alumnat. Han de formar part de la programació de curs i
han estar ben planificades tot realitzant un treball previ i posterior a la mateixa.
Per cadascuna de les sortides es marcaran els objectius que es volen aconseguir i es
mostrarà el material didàctic creat per a la mateixa; també es mostrarà una possible
temporització que englobaria el treball previ a realitzar a l’aula, la sortida en sí i el treball a
realitzar després de la sortida.
Les sortides plantejades i corresponents a cadascun dels Blocs didàctics que marca el
decret són:
- Bloc 1: Electricitat
Sortida a la exposició permanent del museu de la Ciència i la Tècnica de Terrassa,
Enérgeia.
- Bloc 2: Processos i transformacions tecnològiques a la vida quotidiana.
Sortida al Museu Molí Paperer de Capellades.
- Bloc 3: L'ordinador com a mitjà d'informació i comunicació
Sortida a la exposició permanent del museu de la Ciència i la Tècnica de Terrassa,
L’enigma de l’ordinador. |