dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Farré Calpe, Francesc |
dc.contributor.author |
Goenaga Silvestre, Cristina |
dc.date |
2013-06-26 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/21285 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Formació professional |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Edificació::Rehabilitació d'edificis |
dc.subject |
Architecture -- Conservation and restoration -–Vocational education |
dc.subject |
Nou mòdul |
dc.subject |
Formació professional |
dc.subject |
Projectes d’ edificació |
dc.subject |
Rehabilitació |
dc.subject |
Diagnosi |
dc.subject |
Inspecció |
dc.subject |
Rehabilitació energètica |
dc.subject |
Sostenibilitat |
dc.subject |
Ecoeficiència |
dc.subject |
Patologies |
dc.subject |
Arquitectura -- Conservació i restauració -- Formació professional |
dc.title |
Diagnosi, reforma i rehabilitació d’edificis, nou mòdul del CFGS Projectes d’Edificació |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
El sector de la construcció ha estat les darreres dècades, clau per a l’economia espanyola.
Això ha representat una forta ocupació laboral i en conseqüència un creixement en les
ofertes educatives relacionades amb la construcció.
És aproximadament a partir de l’any 2007, com a conseqüència de la crisi econòmica
internacional i de l’explosió de la bombolla immobiliària, que es comença a registrar un fort
descens en l’obra de construcció, a dia d’avui tant minvada, i sorgeix la necessitat de
reorientar l’exercici constructiu i l’ensenyament del mateix cap a altres camps alternatius a
l’obra de nova edificació, que clarament està perdent protagonisme .
Sembla que la tendència en el sector de la construcció a Europa és la de potenciar les
obres de reforma y rehabilitació, doncs és una resposta necessària a la situació
econòmica, social i mediambiental del sectors de l’edificació que, han de tendir a un
desenvolupament més sostenible de les ciutats. A Espanya aquesta activitat suposa
només el 20% de la construcció, mentre que a la UE és del 43%, a Alemanya del 62% i a
Dinamarca del 80%
Se suma a aquesta tendència l’actual parc d’habitatges buits a Espanya, el creixent
número d’equipaments en desús que cal però mantenir i l’entrada en vigor de noves
normatives aprovades amb posterioritat al inici de la crisi immobiliària, que persegueixen
potenciar les obres de rehabilitació i rehabilitació energètica.
El cicle “Projectes d’edificació” es caracteritza actualment per una molt baixa matrícula
deguda en gran part a l’actual crisi i probablement a que els continguts d’aquest cicle
segueixen enfocant-se única i exclusivament a l’obra d’edificació de nova planta.
L’objectiu d’aquest TFM és adaptar el currículum del cicle “Projectes d’Edificació” a les
noves necessitats del sector de la construcció, ampliant les competències que ofereix amb
les pròpies de la rehabilitació, actualment inexistents, mitjançant l’estudi de viabilitat i
proposta de creació del nou mòdul “Diagnosi, reforma y rehabilitació d’edificis”.
Amb aquesta proposta es pretén per tant donar un nou enfocament al cicle més ajustat a
les noves i futures realitats laborals, atorgant-li un nou sentit i perseguint alhora disminuir
o, al menys, aturar la davallada en les matriculacions al cicle. |