dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Canal Corretger, Ramon |
dc.contributor.author |
Tomàs Gutierrez, Pere |
dc.date |
2013-06-26 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/21263 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::TIC's aplicades a l'educació |
dc.subject |
Information technology -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Technological innovations -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Col·laboració |
dc.subject |
Docents |
dc.subject |
Participació |
dc.subject |
Eficiència |
dc.subject |
Comunicació |
dc.subject |
Innovació |
dc.subject |
Tecnologia de la informació -- Educació secundària obligatòria |
dc.subject |
Innovacions tecnològiques -- Educació secundària obligatòria |
dc.title |
Introducció de les TIC en la comunicació entre el centre educatiu i les famílies |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Aquest treball de fi de màster vol utilitzar les noves tecnologies per millorar els processos de comunicació col·laborativa entre famílies i centres educatius.
A partir de l’estudi dels processos de comunicació actuals i davant l'evidència d'unes necessitats no adequadament cobertes, s'ha dissenyat un model teòric i una proposta d’implantació reutilitzant recursos ja existents tant als instituts com a les llars de les famílies.
Davant d’un problema com és el fracàs escolar, una solució a aplicar és establir una bona
col·laboració família-centre i aconseguir que els pares s’impliquin més en el procés
d’aprenentatge dels seus fills.
El propòsit final és la millora del rendiment acadèmic i la formació com a persona de l'alumnat
mitjançant la implicació dels pares en el procés educatiu dels seus fills i d'un millor coneixement
de l’alumne per part del docent.
En el nou model proposat com a pont entre docents i famílies es pot intercanviar un flux
continuo d’informació rellevant sobre els alumnes. El nou sistema, implementat sobre el
conegut gestor de continguts Moodle, proporciona llibertat d´horaris amb disponobilitat 24x6 i
comunicacions síncrones i asíncrones.
Continguts com el seguiment de l’evolució acadèmica, tutories virtuals, informació sobre
materials curriculars, alertes d’assistència o calendari d’events, entre d’altres, conformen el
nucli d’aquesta plataforma de participació i col·laboració.
L’eina proposada al TFM vol aportar solucions davant d'un dels grans reptes que planteja el
món educatiu en l’actualitat: La col·laboració entre la família i el docent. |