Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/21270

El joc i el debat per incentivar la motivació, en l'àmbit tecnològic, a secundària
Gimeno Figueras, Ignasi
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Villasevil Marco, Francisco Javier
El saber i el coneixement semblen haver perdut atractiu i prestigi entre els valors dominants de l’alumnat. Intueixen, erròniament, que la possessió de coneixements i de competències tècniques ja no és una manera segura de trobar una feina en el futur, ja que l’univers mediàtic que contemplen els convida a creure que en la societat és molt més fàcil obrir-se camí en camps aliens al saber. Una altra dificultat neix de la cultura de la immediatesa, on tota acció ha de tenir una satisfacció ràpida. I si a aquests fets hi afegim un abús de classes magistrals a l’aula, per part del professorat, ens trobem davant d’uns ingredients que incrementen, de manera rellevant, el nivell de desmotivació de l’alumnat. Per corregir aquest problema es proposa aplicar, a l’aula, tècniques debat i de joc per, entre d’altres, l’alumnat aprengui que cal esforç, disciplina i, sobretot, constància per poder adquirir el valor del coneixement. El fet d’utilitzar el debat i el joc, com a recursos educatius, permet que l’alumnat desenvolupi capacitats cognitives i emocionals que li permetran gestionar situacions reals en la seva vida quotidiana. El fet de saber fer-se entendre, de poder defensar la pròpia postura, de saber escoltar, de saber rectificar els punts de vista subjectius i de saber prendre la decisió correcte en un moment donat fa que l’alumnat adquireixi un major grau de maduresa que li permetrà desenvolupar-se com persona, i disposar de recursos per integrar-se en la societat. El present Treball serveix per identificar i analitzar tècniques de joc i de debat existents. És, doncs, a partir d’aquest anàlisi realitzat, on s’ha arribat a la proposta de tres activitats de debat, i a tres activitats de joc, i en aquest sentit, les mateixes són una mostra de tot el que es podria treballar des de la tecnologia a través d’aquests recursos educatius. Per completar les activitats proposades, s’han establert una sèrie d’indicadors, que serveixen per avaluar els objectius fixats, i poder desenvolupar en posterioritat la millora de les activitats proposades, segons el grau de satisfacció expressada, tant per l’alumnat com per el mateix professorat.
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Psicologia de l'educació::Motivació en l'educació
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari
Technology -- Study and Teaching (Secondary)
Games -- Study and Teaching (Secondary)
Aprenentatge
Diversitat
Debat
Participació
Metes
Motivació
Rol
Tecnologia -- Educació secundària obligatòria
Jocs -- Educació secundària obligatòria
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem