dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Jordana Barnils, José |
dc.contributor.author |
Gómez Lafuente, Ismael |
dc.date |
2013-06-27 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/21274 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Material didàctic |
dc.subject |
Technology -- Study and Teaching (Secondary) |
dc.subject |
School integration |
dc.subject |
Tecnologia |
dc.subject |
TIC |
dc.subject |
Alumnes nouvinguts |
dc.subject |
JClic |
dc.subject |
Electrònica |
dc.subject |
Pneumàtica |
dc.subject |
Activitats multimèdia |
dc.subject |
Aula ordinària |
dc.subject |
Hidràulica |
dc.subject |
Aules d'acollida |
dc.subject |
Tecnologia -- Educació secundària obligatòria |
dc.subject |
Integració escolar |
dc.title |
Elaboració d’activitats didàctiques multimèdia amb JClic per al bloc de continguts curriculars Electrònica, pneumàtica i hidràulica que facilitin l'aprenentatge d'alumnat nouvinguta l’aula ordinària |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
En aquest projecte s’ha desenvolupat un material didàctic multimèdia adient per a
l’ensenyament del bloc de continguts curriculars “Electrònica, pneumàtica i hidràulica” de
4t nivell d’ESO, estructurat en una sèrie d’activitats educatives i dirigit a un col·lectiu
determinat d’immigrants, amb l’objectiu de facilitar la seva incorporació a l’aula ordinària en
la matèria de Tecnologia.
La motivació del treball té el seu origen en les necessitats manifestades per part del
professorat de poder disposar d’eines adequades que ajudin en el procés d’ensenyament
d’alumnes nouvinguts a l’aula ordinària. Això té especial incidència en alumnat amb un
nivell de llengua catalana quasi nul i que accedeix a cursos elevats de l’ESO.
Els recursos utilitzats per a l’elaboració de les activitats didàctiques han sigut el conjunt
d’aplicacions JClic, de forma que, a més de proporcionar material multimèdia per a
l’ensenyament, també es pugui fomentar l’ús de les TIC a l’aula.
S’han elaborat un total de 19 activitats didàctiques basades en els continguts curriculars
esmentats, de les quals 10 permeten treballar l’àrea d’Electrònica i 9 l’àrea de Pneumàtica
i Hidràulica a partir del plantejament d’un marc teòric que duu a terme els objectius,
continguts, assoliment de competències bàsiques i criteris d’avaluació que marca el
currículum.
El disseny de les activitats s’ha focalitzat bàsicament en treballar els conceptes i
simbologia apresos i consolidar els continguts teòrics amb un recolzament visual i
interactiu que proporcioni ajuda a l’alumne nouvingut en l’adquisició d’un nivell de
llenguatge acadèmic bàsic d’una forma àgil i autònoma.
Com a resultat final podem dir que, aquest projecte proporciona al docent un material
multimèdia educatiu apropiat per a treballar amb l’alumnat nouvingut a l’aula ordinària
activitats pràctiques que permetin consolidar els continguts tractats i facilitin alhora
l’aprenentatge del llenguatge tècnic necessari, mitjançant la disposició de les activitats en
la llengua pròpia del col·lectiu al qual van dirigides. |