Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/227785

L'adopció internacional amb nens de Nepal: estudi amb el test projectiu Pota Negra
Ballús Barnils, Elisabeth; Pérez i Testor, Carles; Bachs, Jordi, 1932-
A Espanya i, especialment a Catalunya, la primera dècada del segle xxi ha estat marcada per un increment excepcional de les adopcions internacionals, configurant així un nou model de famílies i una nova realitat social. Des de la perspectiva de salut mental, s’inicia ara una etapa postadoptiva molt necessitada d’investigacions teòriques i empíriques. Amb aquest treball, volem apropar-nos a la realitat interna del nen adoptat, utilitzant el Test Projectiu temàtic Pota Negra (Corman 1961) i conèixer així les repercussions que té, en el seu desenvolupament emocional, el fet d’ésser un nen adoptat. L’estudi es realitza amb una mostra de 10 nens (5 nenes i 5 nens) d’edats compreses entre 6 i 12 anys, que formen part del grup de nens d’adopció internacional d’Espanya (país d’origen: Nepal). En els criteris d’inclusió per als nens, a més de l’edat i el país ja citats, hi ha també el de fer més de dos anys que s’hagi realitzat l’adopció. El criteri d’inclusió, per a les famílies, és no tenir fills biològics, és a dir, només tenir fills adoptius. Els resultats mostren que les variables afectives pròpies de l’adopció dificulten el desenvolupament emocional. Però, igual que en els altres àmbits, el nen adoptat necessitarà més temps, i possiblement suports específics, per a culminar la seva evolució. D’altra banda, es constata que l’ús de Tècniques Projectives facilita el coneixement del món intern del nen adoptat, possibilitant així una anàlisi holística i global de la persona.
2010
3 - Ciències socials
Adopció -- Aspectes psicològics
Adopció internacional -- Nepal
Tècniques projectives
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
(c) Revista Aloma
30 p.
Article
Article
Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna
Aloma, 2010, Núm. 27
         

Full text files in this document

Files Size Format
Aloma27 Ballus.pdf 657.2 KB PDF

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Davins, Montserrat; Bartolomé, Diana; Salamero, Manel; Pérez i Testor, Carles
 

Coordination

 

Supporters